پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مصاحبه روزنامه «دُرسِت آی» با مدیر رسانه «دُرّ تی‌وی» در نوزدهمین روز اعتصاب غذا مقابل وزارت خارجه بریتانیا

مصاحبه روزنامه «دُرسِت آی» با مدیر رسانه «دُرّ تی‌وی» در نوزدهمین روز اعتصاب غذا مقابل وزارت خارجه بریتانیا

بخش کوتاهی از گفتگوی دُرسِت آی؛ وحید بهشتی، شهروند ایرانی الاصل بریتانیایی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، در مقابل دفتر امور خارجه در خیابان شاه چارلز لندن در اعتصاب غذا است. در حال حاضر – روز نوزدهم، او از دولت بریتانیا میخواهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به دلیل تهدیدی که برای مردم ایران و اینجا در بریتانیا ایجاد میکند، در فهرست سازمانهای تروریستی بین‌المللی قرار دهد.

روزنامه «دُرسِت آی» طی گفتگو با وحید بهشتی در نوزدهمین روز اعتصاب غذایش مقابل وزارت خارجه انگلستان، دربارهٔ هدف او از تحصن و اعتصاب پرسیده است.

این روزنامه همچنین با همسر وحید بهشتی، گفتگویی داشته است و مینویسد که متی هیون، مشاور محافظه کار کاونتری، ابتدا با این ایده مخالف بود، اما اکنون محکم پشت سر او ایستاده است.

«دُرسِت آی» از قول متی هیون مینویسد: طبیعتاً من در ابتدا نگران سلامتی او بودم، اما با توجه به فوریت شرایط، احساس میکنم که چاره‌ای نداریم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماه‌های اخیر به دلیل سرکوب وحشیانه و اغلب مرگبار معترضان در ایران که توسط زنانی که برای حقوق اولیه انسانی خود مبارزه میکنند، مورد توجه جهانیان قرار گرفت. اما نفوذ آنها به مرزهای کشور [ایران] محدود نمیشود، [آنها] بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان، یکی از بزرگترین حامیان دولتی قاچاق انسان و مواد مخدر، و مسئول ربودن و اعدام روزنامه نگاران هستند. دو تابعیتی و از جمله ترور بیش از ۵۴۰ روزنامه نگار، سیاستمدار و فعال حقوق بشر در خارج از ایران. ناگفته نماند که سپاه در حال حاضر به روسیه پهپاد و گویا سلاح میدهد.

این روزنامه در ادامه نوشته که وقتی از او [وحید بهشتی] پرسیده شد چگونه در چنین شرایطی اعتصاب غذا را حفظ میکند، پاسخ داد:

آنچه اکنون دارم از سر میگذرانم، در مقایسه با آنچه که مردم شجاع در ایران از سر گذرانده اند، چیزی نیست. از نظر تمام مصائبی که سپاه در داخل و خارج از کشور وارد کرده است ناچیز است. (برگردان آزاد از گزارش که شاید دقیق نباشد).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...