پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بازتاب خبر اعتصاب غذا و تحصن وحید بهشتی مقابل وزارت خارجه بریتانیا در روزنامه های آن کشور

بازتاب خبر اعتصاب غذا و تحصن وحید بهشتی مقابل وزارت خارجه بریتانیا در روزنامه های آن کشور

بخشی از گفتگوی روزنامه جنوب لندن با مدیر رسانه «دُرّ تی‌وی» در بیستمین روز اعتصاب غذا و تحصن مقابل وزارت خارجه انگلستان.

در گزارش منتشر شده از گفتگوی جنوب لندن با وحید بهشتی آمده که مردی در بیستمین روز اعتصاب غذای خود گفت تا زمانی که یک گروه تندروی اسلامی در ایران توسط دولت بریتانیا به فهرست سازمانهای تروریستی بین المللی اضافه نشود به اعتراض خود ادامه خواهد داد.

وحید بهشتی ۴۶ ساله که قبلاً در کامبرول زندگی میکرد اما اکنون در کاونتری زندگی میکند، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر است. او اعتراض خود را به بیرون از وزارت کشور در وست مینستر رسانده است.

آقای بهشتی از دولت بریتانیا میخواهد که عضویت یا حمایت از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جرم تلقی کند.

وی میگوید که من ۸.۵ کیلو وزن کم کردم اما مصمم هستم ادامه دهم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماه‌های اخیر به دلیل سرکوب وحشیانه معترضان در ایران به رهبری زنانی که برای حقوق بشر مبارزه میکنند، توجه جهانیان را به خود جلب کرده است.

در دسامبر ۲۰۲۰، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روح الله زم – دوست نزدیک آقای بهشتی را به اتهام فعالیت در یک اپلیکیشن پیام رسان برای تحریک مخالفان ربود و سپس اعدام کرد.

سپاه ۴۰ سال پیش برای دفاع از نظام اسلامی و ایجاد وزنه موازی در مقابل نیروهای مسلح عادی [ارتش] تشکیل شد. از آن زمان به یک نیروی نظامی، سیاسی و اقتصادی بزرگ [مخرب] در ایران تبدیل شده است. (برگردان آزاد از گزارش که شاید دقیق نباشد).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...