پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مصاحبه خبرنگار شبکه خبری «نشنال نیوز»‌با وحید بهشتی فعال حقوق بشر و مدیر رسانه مردم‌نهاد «در تی وی»

مصاحبه خبرنگار شبکه خبری «نشنال نیوز»‌با وحید بهشتی فعال حقوق بشر و مدیر رسانه مردم‌نهاد «در تی وی»

صبح روز سه شنبه چهاردهم مارس ۲۰۲۳، در بیست و یکمین روز از تحصن و اعتصاب غذای وحید بهشتی فعال حقوق بشر و مدیر رسانه مردم‌نهاد «در تی وی» در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه بریتانیا در خیابان وایت هال لندن که با هدف واداشتن دولت بریتانیا به ثبت نام سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی این کشور انجام شده است،‌ گزارشگر شبکه خبری «نشنال نیوز» با حضور در محل تحصن این فعال حقوق بشر اقدام به تهیه گزارش، فیلم، عکس و نیز انجام مصاحبه حضوری با او کرد.

بخشهایی از این گزارش که در تارنمای شبکه خبری «نشنال نیوز» منتشر شده است:
یک فعال ایرانی-بریتانیایی که در لندن اعتصاب غذا کرده است به خبرنگار ما گفت که مصمم است بر دولت بریتانیا فشار بیاورد تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

وحید بهشتی فعال سیاسی ایرانی-بریتانیایی در جریان گفتگو با خبرنگار «نشنال نیوز» در روز بیستم از تحصن و اعتصاب غذای خود بسیار مصمم ظاهر شد و قول داد که تا رسیدن به هدفش به اعتصاب غذا ادامه دهد.

او روز سه‌شنبه در محصل تحصن خود در پیاده‌روی مقابل دفتر توسعه خارجی و مشترک المنافع وزارت امورخارجه بریتانیا در وایت هال گفت: سپاه باید در فهرست سازمان‌های تروریستی قرارگیرد.
قلب من کوره است با آتش خوش است
کوره را آن بس که خانه آتش است.
“در درون قلبم آتشی دارم که به من گرما میدهد و به من غذا میدهد. تا زمانی که قلبم از تپش باز نماند، آماده رفتن هستم تا به این هدف بزرگ برای بشریت برسیم.»

آقای بهشتی، ۴۶ ساله، با یک رژیم مختصر غذایی روزانه شامل یک فنجان قهوه، چند حبه قند، مقداری نمک و «آب فراوان» به زندگی ادامه میدهد.

وی علیرغم کاهش ۸.۵ کیلوگرمی از زمان شروع اعتصاب خود، همچنان اصرار دارد که انگیزه اش برای دست یازیدن به چنین اقدام رادیکالی همچنان قوی است و همان انگیزه او را وا میدارد تا کارزای را که آغاز کرده است خود به پیش براند.

او از همسرش، متی هیون، که عضو شورای شهر کاونتری و معاون رئیس محافظه‌کاران وست میدلندز است حمایت اخلاقی و روحی دریافت میکند.
آقای بهشتی ۲۴ سال پیش به بریتانیا مهاجرت کرد و از آن زمان به عنوان روزنامه نگار و فعال حقوق بشر فعالیت میکند.

آقای بهشتی در پی اقدامات قهر آمیز رژیم جمهوری اسلامی بر علیه هم میهنانش که صرفا بدلیل ابراز مخالفت ساده بشدت از سوی حکومت سرکوب میشوند جلساتی را با نمایندگان پارلمان بریتانیا ترتیب داد و طی آن خواستار اعمال ممنوعیت فعالیتهای عوامل رژیم سرکوبگر – بویژه سپاه پاسداران در انگلستان شد اما نهایتا از بی عملی دولت انگلستان در این مورد دچار یاس و نامیدی شد و تصمیم به تحصن و اعتصاب غذا گرفت.

او تاکید کرد مشکل زمانی به اوج خود رسید که در فوریه گذشته شبکه تلویزیونی اینترنشنال مستقر در لندن پس از دریافت پیامهای تهدید به مرگ خبرنگارانش از سوی عوامل وابسته به رژیم اسلامی ناچار شد استودیوهای خود را در لندن تعطیل کند.

در این مورد اقای بهشتی گفت :‌ «من در بیستمین روز از اعتصاب غذا هستم. این فقط برای مردم ایران یا مردم اوکراین نیست که توسط هواپیماهای بدون سرنشین سپاه پاسداران کشته می‌شوند، بلکه برای مردم خاورمیانه، و حتی مردم بریتانیا نیز هست. زیرا اکنون ما شاهد حضور گسترده عوامل سپاه پاسداران، اینجا در لندن هستیم.

آقای بهشتی گفت خروج شبکه خبری اینترنشنال از بریتانیا نشان داد که تهران دموکراسی و آزادی بیان بریتانیا را تضعیف میکند.

همانگونه ۲۴ سال پیش حقوق انسانی من و خانواده ام و دوستانم و هموطنانم در ایران توسط رژیم حاکم نقض شد و امروز پس از گذشت ۲۴ سال باز هم سپاه در حال نقض حقوق اولیه انسانها در اینجا (لندن) است.

آقای بهشتی اضافه کرد که در ابتدا احساس میکرد جریان مذاکرات با نمایندگان مجلس پیشرفت کرده است، اما ناگهان این روند به سرعت کاهش یافته است.
او میگوید :‌«همه چیز به آرامی پیش میرفت و ما انتظار داشتیم در دو سه هفته آینده نام سپاه را در جایی که تعلق دارد قرار دهند. اما ناگهان روند – نمیگویم متوقف شد – اما به شدت کاهش یافت. پس از آن بود که من فکر کردم، ما در حال از دست دادن زمان هستیم. ما در این لحظه بسیار مهم در حال مسابقه با زمان هستیم»
سپاه پاسداران، شاخه ویژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، توسط دولت بریتانیا تحریم شده است.

نظر آقای بهشتی مبنی بر اینکه بریتانیا باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک گروه تروریستی بین المللی به رسمیت بشناسد، مورد تایید بسیاری از ایرانیان مقیم بریتانیا و همچنین نمایندگان فراحزبی است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...