پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مولانا عبدالحمید: رفراندوم بهترین راه برون رفت از این مشکل است با مردم درگیر نشوید، زندان و سرکوب و اعدام راه و چاره نیست

مولانا عبدالحمید: رفراندوم بهترین راه برون رفت از این مشکل است با مردم درگیر نشوید، زندان و سرکوب و اعدام راه و چاره نیست

مولانا عبدالحمید در خطبه نماز جمعه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۱، سخنان این هفته خود را با امانتداری شروع کرد که ایمان همان امانتداری است چون هر دو واژه از یک ریشه هستند.

مهمترین سخنان مولانا عبدالحمید در خطبه نماز جمعه ۲۸ بهمن، زاهدان

پیامبر فرمود: وقتی کار به اهلش سپرده نشود و کارها بر اساس لیافت نباشد و بر اساس رابطه باشد قیامت برپا می شود.

امانت معنای گسترده و وسیعی دارد اما از مهم ترین موارد امانت که پیامبر آن را برجسته کردند. پست ها و مدیریت هایی اند که توسط حکومت ها اداره می شود و دست حاکمیت است این پست ها باید بر اساس شایستگی و توانمندی باشد نه بر اساس قرابت و خویشاوندی و رابطه.

قیامت دو گونه است یک قیامت صغری (کوچک) که در همین دنیا برپا می شود زمانی اتفاق می افتد که کارهای بر اساس مدیریت و شایستگی نباشد قیامت یعنی هرج و مرج، اعتراضات سراسری، شکایت مردم و مشکلات صورت بگیرد صورت می گیرد.

سامانه مولد سازی که امروزه در کشور دغدغه به وجود آورده که از این ها به عنوان مال دولت یاد می شود این ها مال دولت نیستند بلکه مال ملت هستند و در دست دولت و حاکمیت امانت است و نباید این به یک هیئت هفت نفره سپرده شود. دغدغه مردم اینجاست که این ها اموال بیت المال هستند نباید فروخته شود.

مردم از مولدسازی که در پیشتر خصوصی سازی برخی شرکت ها صورت گرفت و ارگان های دولتی خریدند کاملا کشور متضرر شد چون با قیمت خیلی پایین فروخته شد و با فیمت واقعی فروخته نشد. و اینجاست که ضرر به ملت می رسد و این مولدسازی همین مشکل است که دوباره ضرر به ملت می رسد.

مسئولان در جریان باشد که کسری بودجه از درآمدهای دیگر جبران شود و از اموال بیت المال را با قیمت پایین و زیر قیمت بازار به افراد سودجو نفروشند. می توانند از فروش نفت و از راه های دیگر جبران کرد.

این بیت المال است باید رضایت تک تک ایرانیان جلب شود زیرا این مال ملت است و نباید در مال ملت خیانتی صورت بگیرد و امانت باید کاملا حفظ شود.

اختلافی که میان بخشی بزرگی از ملت و حاکمیت پیدا شده و برای همه عیان است من چند راهکار برای حل این مشکل ارائه می دهم. هر بن بستی راه خروجی و برون رفت دارد که ضرر آن کمتر باشد.
این اختلافات تازگی ندارد و چندین سال است که ادامه دارد ولی اکنون وسیع شده و اوج گرفته است.

ملت خواسته ها و مطالباتی دارد تغییراتی می خواهد و حاکمیت و نظام نیز مطالباتی دارد. اگر صداقت داشته باشند الله تعالی کمک می کند

یک قرائت و برداشت در نظام کنونی در کشور در جریان است و تا حالا به همان عمل شده ولی یک قرائت دیگری برداشت ما اهل سنت از اسلام است برداشت ما برداشت رسول اعظم و رحمت للعالمین است. قرائت ما کاملا با قرائت حاکمیت متفاوت است. و قرائت ما کاملا به عدالت، آزادی بیان، قلم و ایجاد تشکل های سیاسی و صنفی احترام می گذارد و آزاد است حتی انتقاد از حاکم آزاد است آنگونه که از خلفای راشدین از خلفا انتقاد کردند.

حاکم در قرائت ما به عنوان خلفیه یا امیرالمومنین یاد می شده و تمام این حاکم ها به انتخاب مردم بوده و برداشت و قرائت ما این است که هیچ حاکمی از جانب خدا تعیین نشده و باید حاکم را مردم تعیین کنند. جز پیامبر را که خدا تعیین کرد دیگر خلفا را مردم تعیین کردند. و مردم باید سرنوشت خود را تعیین کنند.

در برداشت و قرائت اهل سنت اعدام وجود ندارد در برداشت ما اعتراف اجباری مردود است و هیچ جایگاهی ندارد در این برداشت مردم به راحتی می توانند از حاکم انتقاد کنند و یک برداشت کاملا متفاوت از برداشت حاکمیت کنونی.

آموزش زنان و مردان هیچ تفاوتی ندارد، همه اقوام، همه مذاهب و ادیان و انسان ها در حق و حقوق مساوی اند در این برداشت اصل انسانیت است و با تبعیض سرسخت می جنگد و مخالف است. هیچ زندانی سیاسی در این برداشت وجود ندارد و نخواهد بود. از انتقاد و حرف مخالف کاملا استقبال می کنیم و این برداشت اهل سنت از دین اسلام است.

ما معتقدیم که تنها راه حل اختلاف، پاسخ به خواسته و مطالب اکثریت مردم است که ببینید مردم چه می خواهند به آن پاسخ دهید. بر برداشت های خود اصرار نکنید و تابع اکثریت ملت ایران باشید. امروز ملت ایران چه نظام و سیستمی برای اداره کشور می خوهند به آن تن دهید تا اختلاف حل شود.

رفراندوم بهترین راه برون رفت از این مشکل است با مردم درگیر نشوید، زندان و سرکوب و اعدام راه و چاره نیست. راه، فکر صحیح و تصمیم درست است ببینید جمهور ایرانیان چه می خواهد اگر نظام حکومتی دیگری می خواهند به آن پاسخ دهید

 ما ایران را متعلق به تک تک ایرانیان از هر دین و مذهب و قوم می دانیم و برای ما وحدت ایران و ایرانیان مطرح است و اگر بتوانید از روش صحیح مشکل را حل کنید این هوشمندی و راه عاقلانه است.

همه زندانیان را آزاد کنید علمای اهل سنت از کردستان و بلوچستان که در زندان هستند را آزاد کنید. وجود علما مایه خیر و برکت است . آنها دلسوز و خیرخواه جامعه هستند و تمام کسانی که زندانی هستند را آزاد کنید.

 توصیه به طالبان افغانستان این است که یک لحظه هم نباید جلوی آموزش و تعلیم را گرفت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...