پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » استقبال مکرون از نشست مخالفان سرشناس جمهوری اسلامی: این «پیام وحدت» بسیار مهم است

استقبال مکرون از نشست مخالفان سرشناس جمهوری اسلامی: این «پیام وحدت» بسیار مهم است

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در گفت‌وگویی کوتاه با مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر و مجری و مفسر برنامه تبلت صدای آمریکا، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ از نشست چهره‌های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی در دانشگاه جورج‌تاون استقبال کرد.

رئیس جمهوری فرانسه در این ویدیو به مسیح علی‌نژاد و همه اعضای ائتلاف «برای پیوستن و همراه شدن با یکدیگر» تبریک گفت و رو به دوربین تاکید کرد که حمایت عمومی «برای ما، برای جامعه مدنی، و برای آن چه که در ایران روی می‌دهد» بسیار مهم است.

مکرون با ابراز خرسندی از دیدار با همه اعضای این ائتلاف مخالفان حکومت جمهوری اسلامی تاکید کرد: «این پیام وحدت بسیار مهم است.»

به گفته مسیح علی‌نژاد، رئیس جمهوری فرانسه، «به زودی با اپوزیسیون متحد دیدار خواهد کرد و برای شنیدن خواسته‌های مردم ایران آماده است.»

خانم علی‌نژاد نیز در گفت‌وگوی کوتاه خود با امانوئل مکرون، فرانسه را سرزمین انقلاب‌ها خواند و خواهان حمایت این کشور از معترضان در ایران شد. علی‌نژاد به مکرون گفت: «شما صدای زنان ایران برای انقلاب خواهید بود.»

امانوئل مکرون آبان ماه گذشته نیز در دیدار با مسیح علی‌نژاد و تعدادی از زنان فعال حقوق بشر در کاخ الیزه، ضمن ادای احترام به زنان ایران، از آنان برای پیشبرد «انقلاب جاری» در ایران تقدیر کرده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...