پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » وزیر خارجه آلمان: دارایی عاملان سرکوب اعتراضات ایران را مسدود می‌کنیم

وزیر خارجه آلمان: دارایی عاملان سرکوب اعتراضات ایران را مسدود می‌کنیم

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی گفت، برلین به دنبال این است تا اتحادیه اروپا دارایی مقامات جمهوری اسلامی که در سرکوب تظاهرات سراسری این کشور نقش داشتند را مسدود کرده و از ورود آن‌ها به اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

به گزارش «رویترز»، بربوک، یکشنبه 17 مهر به روزنامه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» گفت: «آن‌هایی که زنان و دختران را در خیابان کتک زده و افرادی که به جز آزادی خواسته دیگری ندارند را ربوده، به صورت خودسر بازداشت کرده و آن‌ها را به مرگ محکوم می‌کنند، در سمت اشتباه تاریخ ایستاده‌اند.»

وزیر خارجه آلمان در ادامه افزود: «به آن مردم ایران (که خوهان آزادی هستند) می‌گوییم: ما در کنار شما می‌ایستیم و خواهیم ایستاد.»

به گفته رویترز، به‌دنبال سکوت اولیه بربوک درباره اعتراضات مردمی در ایران، او در آلمان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

بربوک پیش از این وعده بود تا سیاست‌ خارجی خود را مبنی بر حمایت از حقوق زنان و فمنیسم دنبال کند.

یک منبع در وزارت خارجه آلمان هفته گذشته به رویترز گرفته بود، آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک 16 درخواست برای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران ارائه داده‌اند.

این درخواست‌ها پس از آن صورت گرفت که پاسخ جمهوری اسلامی به معترضین به مرگ مهسا (ژینا) امینی، سرکوب خشونت‌آمیز این اعتراضات بود.

رویترز در بخش پایانی گزارش خود افزوده است، کشورهایی که تحریم‌های جدید علیه ایران را پیشنهاد داده‌اند، به‌دنبال تصمیم نهایی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست آینده این مجمع در 17 اکتبر هستند. تصمیمی که به گفته رویترز، احتمالا بدون هیچ‌گونه مخالفتی تصویب خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...