پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » لس‌آنجلس تایمز؛ زلزله‌ بزرگی که مهسا بر جان نظام انداخت

لس‌آنجلس تایمز؛ زلزله‌ بزرگی که مهسا بر جان نظام انداخت

زلزلهٔ بزرگی که خون مهسا بر پیکره‌ حکومت جهل و جنایت خامنه ای انداخت، نه بازایستادنی است، نه خاموش شدنی و نه قابل مهار!


لس‌آنجلس تایمز در گزارشی از اعتراضات و قیام سراسری مردم ایران نوشت: دیوار ترس شکسته شده است و اعتراضات هیچ نشانی از توقف ندارد. این اعتراضات در مقیاس و میزان وحدت بی‌سابقه است.


مقامات سعی کرده‌اند با باتوم، گاز اشک‌آور و گلوله تظاهرات را سرکوب کنند. دهها و احتمالا تعداد زیادی دیگر کشته و تعداد زیادی دستگیر شده‌اند. اما جنبش هم‌چنان ادامه دارد. گروه‌های کوچکی از معترضان از جایی به جای دیگر رفته، سنگرهای موقت برپا می‌کنند و فریاد می‌زنند: «مرگ بر دیکتاتور!» و به سمت مامورانی که سعی در متوقف کردن آنها دارند سنگ پرتاب می‌کنند.


آنها عمدتاً توسط زنان جوان رهبری می‌شوند. بسیاری از بازداشت شدگان نوجوان هستند. این جنبش توسط نسلی هدایت می‌شود که برای اولین بار در مخالفت های سیاسی شرکت می‌کند.


در پنج سال گذشته، اعتراضات سالانه ایران را تکان داده است که بر نابرابری اقتصادی و تأثیر یک بحران فزاینده زیست‌محیطی متمرکز شده است. سرکوب وحشیانه علیه این اعتراضات نشان داده است که رژیم حاکم به‌طور فزاینده‌ای تمایلی به تحمل هیچ نوع انتقادی را ندارد.


این رژیم برای سال‌ها به مردم هشدار می‌داد که اعتراضات و درگیری می‌تواند منجر به هرج و مرج شود و مشخصا به سوریه اشاره می‌کرد که توسط مداخله خارجی از هم پاشیده شد. اما در هفته‌های اخیر دیوار ترس شکسته شده و نسل جدیدی رهبری اعتراضات را برعهده گرفته است.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...