پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » آلمان: موشک‌های ضدهوایی به اوکراین ارسال می‌کنیم

آلمان: موشک‌های ضدهوایی به اوکراین ارسال می‌کنیم

همزمان با اعلام حمایت‌های مالی و پشتیبانی نظامی کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا از اوکراین که چند روز پس تهاجم نظامی روسیه به این کشور در ۲۴ فوریه آغاز شد، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان وعده داده بود که موشک‌های ضد‌هوایی مدرن و سیستم‌های راداری پیشرفته‌ای را در اختیار نیروهای اوکراینی قرار دهد.

اکنون اولاف شولتز بامداد چهارشنبه ۱۱ خرداد در سخنرانی برای نمایندگان مجلس آلمان گفت، دولت او تصمیم گرفته که موشک‌های«آیریسءتی» که این کشور با سایر کشورهای ناتو در تولید و توسعه آن نقش داشته است، را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، صدراعظم آلمان گفت: «آلمان همچنین سیستم‌های راداری که قادر به تشخیص مکان استقرار توپخانه دشمن است، را به ارتش اوکراین تحویل می‌دهد».

او در پاسخ به منتقدان سیاست کشورش نسبت به مسأله اوکراین، تأکید کرد:«دولت آلمان با تغییر اساسی در سیاست خود و همچنین ارسال سلاح‌های سنگین به کییف، به تهاجم روسیه علیه اوکراین پاسخ می‌دهد».

در همین راستا آلمان در روزهای گذشته بودجه‌ای به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو را برای توسعه توانمندی‌های نظامی و دفاعی خود اختصاص داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...