پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ارتش اسرائيل «حمله به سایتهای هسته جمهوری اسلامی» را شبیه‌سازی کرد

ارتش اسرائيل «حمله به سایتهای هسته جمهوری اسلامی» را شبیه‌سازی کرد

صدای آمریکا – نیروی هوایی اسرائیل سه‌شنبه شب با به کارگیری ده‌ها جت جنگنده رزمایشی هوایی را بر فراز دریای مدیترانه انجام داد که بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائيلی، یک شبیه‌سازی از حمله‌ای گسترده به تاسیسات هسته‌ای «جمهوری اسلامی» است.

بنا بر بیانیه‌ای که نیروهای دفاعی ارتش اسرائیل روز چهارشنبه منتشر کرد، این رزمایش شامل «پرواز در مسیر طولانی، سوخت‌گیری هوایی، و حمله به اهدافی در دوردست» بود.

پیشتر تایمز اسرائیل گزارش داده بود که این مانور، به عنوان بخشی از رزمایش بزرگ موسوم به «ارابه‌های آتش» ارتش اسرائيل، یک حمله گسترده در ایران، از جمله به تاسیسات هسته‌ای آن، را شبیه‌سازی می‌کند.

رزمایش «ارابه‌های آتش» تقریباً همه شاخه‌های ارتش اسرائیل را در بر می‌گیرد و بر آموزش نبرد در مرزهای شمالی اسرائیل، از جمله با گروه «حزب‌الله» که مورد حمایت ایران است تمرکز دارد.

انجام این رزمایش در شرایطی صورت می‌گیرد که سرنوشت احیای توافق هسته‌ای برجام، در ابهام قرار گرفته است.

در همین حال، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائيل، روز چهارشنبه اعلام کرد که یک سامانه جدید دفاع هوایی که از لیزر استفاده می‌کند، اسرائيل را قادر می‌سازد که تنها با هزینه کردن «۲ دلار» موشک‌ها و پهپادهای دشمن را نابود کند.

نخست وزیر اسرائيل در بازدید از شرکت «سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافائل» که یک شرکت دولتی است گفت که سامانه دفاعی جدید قواعد «بازی را تغییر می‌دهد» و افزود که این سامانه لیزری دشمن را «ورشکسته» می‌کند.

بنت در مصاحبه ای گفت: «تا امروز، رهگیری هر راکت برای ما هزینه زیادی داشت. امروز آنها [دشمن] می‌توانند ده‌ها هزار دلار برای یک موشک سرمایه‌گذاری کنند» اما «ما برای رهگیری آن موشک ۲ دلار در زمینه برق سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.»

او ابراز امیدواری کرد که این سامانه تا اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی به کار گرفته شود.

اسرائیل در حال حاضر برای ردیابی راکت‌ها یا موشک‌ها از سامانه‌هایی استفاده می‌کند که هزینه موشک‌های رهگیر آن بین ده‌ها هزار تا میلیون‌ها دلار است.

این درحالی است که سامانه «پرتو آهنین» که نمونه اولیه آن سال گذشته رونمایی شد، از لیزر برای ایجاد گرمای بسیار زیاد و غیرفعال کردن تهدیدهای هوایی استفاده می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...