پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » آمریکا و اسرائیل به هماهنگی برای جلوگیری از دستیابی جمھوری اسلامی به سلاح اتمی متعهد شدند

آمریکا و اسرائیل به هماهنگی برای جلوگیری از دستیابی جمھوری اسلامی به سلاح اتمی متعهد شدند

کاخ سفید روز چهارشنبه ۱۱ خرداد اعلام کرد، مقام‌های آمریکا و اسرائیل متعهد شدند تا تلاش‌های خود را جهت جلوگیری از دستیابی رژیم جمهوری اسلامی به سلاح اتمی هماهنگ کنند.

در بیانیه مشترکی که در وب سایت کاخ سفید منتشر شده، آمده است، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده و ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل، روز سه‌شنبه در کاخ سفید با حضور مقام‌های ارشد سیاست خارجی، نظامی و سازمان‌های اطلاعاتی دو کشور دیدار کردند.

در این بیانیه تصریح شده است: «مقامات آمریکایی و اسرائیلی در این دیدار متعهد شدند تا تلاش‌ها خود را برای جلوگیری از دستیابی رژیم جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای و مهار فعالیت‌های تهاجمی منطقه‌ای این کشور هماهنگ کنند.»

کاخ سفید می‌گوید، مقام‌های دو کشور همچنین در خصوص گام‌های «اقتصادی و دیپلماتیک» برای دستیابی به این اهداف بحث و گفت‌وگو کردند و همکاری‌های جاری نظامی بین آمریکا و اسرائیل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این بیانیه همچنین آمده است، مقامات آمریکایی و اسرائیلی متعهد شدند که با تلاش در جهت یک هدف، ضمن هماهنگی نزدیک در مورد طیف کاملی از موضوعات مورد علاقه دوجانبه، «در برابر همه تهدیدات علیه امنیت ملی خود متحد باشند.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...