پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تاکید «دیکتاتور قرن» بر تداوم حمايت از تروریستهای نیابتی در منطقه

تاکید «دیکتاتور قرن» بر تداوم حمايت از تروریستهای نیابتی در منطقه

علی خامنه‌ای، رهبر جنایتکار نظام فاسد ولایت فقیه در مناسبت حکومتی موسوم به «روز قدس» مجددا بر حمایت از تروریستهای نیابتی در منطقه تاکید کرد.

خامنه‌ای، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در آخرین جمعه ماه رمضان با توصیف آمریکا به حامی اسرائیل مدعی شد که ایالات متحده در افغانستان، تحریم جمهوری اسلامی و در برابر قدرت‌های آسیایی شکست خورده است.

او در این سخنرانی با حمله به کشورهای منطقه برای ایجاد روابط با تل‌آویو، توافق اسلو، طرح عربی دو دولت، معامله قرن و هر گونه روابط با اسرائیل از سوی کشورهای منطقه را «باطل» اعلام کرد.

او با توصیف تروریستهای نیابتی در منطقه به «کیان مقاومت» ادعا کرد که این کیان باعث آزادسازی جنوب لبنان، خروج آمریکا از عراق، کمک به رژیم سوریه و حمایت از شورشیان حوثی‌ در یمن شده است.

جمهوری اسلامی از طریق نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران به تشکیل و تسلیح گروه‌های شبه‌نظامی وابسته برای پیگیری سیاست‌های منطقه‌ای خود اقدام کرده و آنها را «محور مقاومت» نامیده است.

خامنه‌ای همچنین تصریح کرد، جمهوری اسلامی حامی و طرفدار «جبهه مقاومت» در منطقه و مخالف «عادی سازی» روابط کشورهای منطقه با اسرائیل است.

برخی کشورهای منطقه و بعضی گروه‌های فلسطینی در سال‌های اخیر با امضای توافقات صلح به ایجاد روابط دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل اقدام کردند که تهران این این روابط را «عادی سازی» توصیف می‌کند.

خامنه‌ای در ادامه ادعا کرد ادامه حضور آمریکا در منطقه به خواست برخی کشورهای عربی بوده و افزود که چنین حضوری برای «تثبیت موقعیت» اسرائیل است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...