پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » دومین درخواست صدور حکم حبس ابد برای دژخیم حمید نوری

دومین درخواست صدور حکم حبس ابد برای دژخیم حمید نوری

بن هسلبری و گیتا هدینگ وایبری، شاکیان و شاهدان دادگاه رسیدگی به پرونده دژخیم حمید نوری، خواستار صدور حکم حبس ابد و پرداخت خسارت مالی به خانواده‌ قربانیان شدند.

دادستانی سوئد نیز روز پنج‌شنبه هشتم اردیبهشت برای حمید نوری تقاضای صدور حکم حبس ابد کرد. دادستانی سوئد این تقاضا را پس از ارائه آخرین دفاعیه خود در کیفرخواست محکومیت حمید نوری ارائه داد و او را به «جنایت جنگی» و «قتل عمدی» متهم کرد.

وکلای شاکیان و شاهدان این دادگاه در جلسه امروز دادگاه با تاکید بر اینکه ادله و مستندات مطرح شده در دادگاه کافی بوده است و شهودی که از طیف‌‌های مختلف سیاسی هستند، اتفاق نظر داشتند که حمید نوری در واقع همان حمید عباسی است که در فرایند اعدام زندانیان مشارکت داشته است.

حمید نوری آبان سال ۹۸ پس از ورود به سوئد بازداشت شد. او به مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷ متهم است. او در دادگاه اتهامات مطرح شده را رد کرده و «جعلی و غیرمستند» خوانده است.

قرار است است دو وکیل دیگر شاکیان نیز در جلسات بعدی دادگاه به بیان آخرین دفاعیات و درخواست خود درباره این پرونده بپردازند.

پس از درخواست دادستانی سوئد درباره پرونده حمید نوری، وزارت خارجه این کشور به شهروندان خود درباره سفر به ایران هشدار داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...