پخش زنده
Home » حقوق بشر » خبرگزاری فرانسه: گزارش دو سازمان غیردولتی از افزایش اعدامها در ایران خبر می دهد

خبرگزاری فرانسه: گزارش دو سازمان غیردولتی از افزایش اعدامها در ایران خبر می دهد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گزارش دو سازمان غیردولتی نشان می‌دهد اعدامها در ایران به افزایش هشداردهنده در سال۲۰۲۱ رسیده است.

خبرگزاری فرانسه روز ۸اردیبهشت نوشت: روز پنجشنبه دو سازمان غیردولتی با اعلام این‌که اعدامها در ایران در سال۲۰۲۱میلادی ۲۵درصد افزایش یافته‌اند، نسبت به افزایش تعداد اعدامها برای جرایم مواد مخدر و هم‌چنین به‌دار آویختن حداقل ۱۷زن هشدار داده است.

این خبرگزاری افزود: این گزارش از قدرتهای جهانی در حال مذاکره با ایران برای احیای توافق هسته‌یی این کشور خواسته است تا از مجازات اعدام در جمهوری اسلامی – که سالانه افراد بیشتری را نسبت به کشورهای دیگر غیر از چین اعدام می‌کند – در مرکز مذاکرات قرار دهند.

به گزارش سازمان حقوق بشری آرتیکل۱۹ مقام‌های رژیم ایران از جمله در مورد تعداد کشته‌ها و بازداشت شدگان اعتراضهای دیماه سال۹۶ و آبان سال۹۸ و نیز قطع دسترسی به اینترنت در این محدوده زمانی از انتشار و دسترسی به اطلاعات خودداری کرده‌اند و مردم ایران را در بی‌خبری و بی‌اطلاعی نگه‌داشته‌اند.

سازمان حقوق‌بشری آرتیکل۱۹ طی گزارشی با عنوان «فریب، تکذیب و تأخیر، سیاست‌های رژیم ایران در تاریکی نگه‌داشتن مردم» حکومت آخوندی را فریبکار توصیف کرد و اعلام کرد حق برگزاری اعتراضات در حکومت آخوندی به‌طور سیستماتیک نقض می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...