پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » حمله وحوش لباس‌شخصی‌ به دانشگاه شریف و شعار «مرگ بر دیکتاتور» در تهران

حمله وحوش لباس‌شخصی‌ به دانشگاه شریف و شعار «مرگ بر دیکتاتور» در تهران

در شامگاه هفدهمین روز اعتراضات سراسری، نیروهای لباس شخصی در پارکینگ دانشگاه صنعتی شریف به دانشجویان حمله کردند و «دست‌کم ۲۰ دانشجو» را با خود بردند. همزمان، اعتراض‌ها در شهرهای ایران و چند کشور جهان همچنان ادامه دارد.

شماری از شهروندان در تهران شامگاه یک‌شنبه ۱۰ مهر مقابل ایستگاه مترو شریعتی تجمع کردند و شعار «مرگ بر دیکتاتور» دادند.

علاوه بر تداوم تجمع‌ها و تظاهرات در برخی شهرهای ایران، موج اعتراض‌های دانشجویی با فرا رسیدن شب همچنان ادامه دارد.

گزارش‌های شهروندی حاکی از این است که نیروهای لباس شخصی «در دانشگاه را شکسته‌اند و وارد دانشگاه شده‌اند.» در شبکه‌های اجتماعی برخی کاربران نسبت به «تکرار وقایع کوی دانشگاه» ابراز نگرانی کرده‌اند.

در گزارش ویدئویی از محوطه دانشگاه صنعتی شریف در شامگاه یک‌شنبه، صدای شلیک گلوله شنیده می‌شود و فردی که به نظر می‌رسد از مسئولان دانشگاه است، به دانشجویان می‌گوید: «اگر می‌خواهید این جا بمانید!»

گزارش‌های غیررسمی می‌گویند، برخی استادان این دانشگاه برای حفاظت از جان دانشجویان دیوار دفاعی تشکیل دادند و مأموران حراست آنها را کتک زدند.

پس از آن، گزارش شده است که وزیر علوم شامگاه یک‌شنبه در دانشگاه صنعتی شریف حاضر شد.

شاهین میلانی، وکیل و فعال حقوق بشر در نیویورک، با بیان این که دانشگاه صنعتی شریف شناخته‌شده‌ترین دانشگاه ایران در سطح جهان است، در توییتی نوشت: «حمله به این دانشگاه نشان می‌دهد که این‌ها آن‌قدر ترسیده‌اند که سرکوبشان بی‌حساب و کتاب و از روی استیصال است.»

همچنین تصویری از تجمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران منتشر شده و گزارش شده که «حراست» از خروج دانشجویان از محوطه دانشگاه جلوگیری می‌کند.

بنا بر گزارش‌های دریافتی درهفدهمین روز از تظاهرات سراسری ایران، شماری از دانشجویان در دست‌کم ۱۲ دانشگاه در تهران، مشهد، اصفهان، کرمان، سنندج، کرمانشاه، شیراز، یزد، کاشان، و نجف‌آباد اعتراض کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...