پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » نامه بیش از ۵۰۰۰ تن از مقامات دفاعی و امنیتی اسرائیل به رئیس جمهور آمریکا: موثرترین اهرم علیه تهدید اتمی رژیم جمهوری اسلامی «گزینه نظامی» است

نامه بیش از ۵۰۰۰ تن از مقامات دفاعی و امنیتی اسرائیل به رئیس جمهور آمریکا: موثرترین اهرم علیه تهدید اتمی رژیم جمهوری اسلامی «گزینه نظامی» است

بیش از ۵۰۰۰ نفر از مقامات دفاعی و امنیتی اسرائیل در نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از او خواستند تلاش‌های دولت خود برای احیای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی را متوقف کند، و تاکید کردند که موثرترین اهرم برای مقابله با تهدید اتمی رژیم جمهوری اسلامی، «گزینه نظامی» است.

به گزارش خبرگزاری «فاکس نیوز»، این مقامات اسرائیلی به بایدن گلایه کرده‌اند که به‌رغم تعهدهای مکرر دولت وی به جلوگیری از دستیابی رژیم جمهوری اسلامی به تسلیحات هسته‌ای، توافق پیش رو «مسیری قانونی» برای دستیابی این رژیم به تسلیحات هسته‌ای تا سال ۲۰۳۱ ایجاد می‌کند، و در عین حال امضاکنندگان این توافق را از هرگونه ابزاری برای جلوگیری از این کار محروم می‌کند.

نویسندگان نامه می‌گویند توافق جدید وجوهی که در حال حاضر در دسترس رژیم جمهوری اسلامی نیست را آزاد می‌کند، و خاطرنشان می‌کنند که این رژیم پیشتر از چنین «پول‌های بادآورده‌»ای برای «صدور تروریسم» و «ایجاد بی‌ثباتی» در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن استفاده کرده است. آنها هشدار می‌دهند که اینک، با دستیابی به یک «چتر هسته‌ای»، رژیم جمهوری اسلامی می‌تواند رفتارهای مخرب خود را چندین برابر کند.

این ۵۰۰۰ مقام دفاعی و امنیتی اسرائیل، نامه‌ خود خطاب به بایدن را با تاکید بر این موضع به پایان بردند که «گزینه نظامی» موثرترین اهرم علیه تهدید اتمی جمهوری اسلامی است. به گفته آنها: «ترکیبی از تهدید نظامی معتبر و تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی و عزم سیاسی برای اقدام نظامی در صورت لزوم، مؤثرترین روش برای مقابله با تهدید رژیم جمهوری اسلامی است».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...