پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » گزارش «وال استریت ژورنال» در ارتباط با شبکه پهپادی آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های رژیم جمهوری اسلامی

گزارش «وال استریت ژورنال» در ارتباط با شبکه پهپادی آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های رژیم جمهوری اسلامی

روزنامه وال استریت ژورنال با درج مطلبی تحت عنوان، «درون یک عملیات پهپاد بی‌سرنشین نیروی دریایی آمریکا که رژیم جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد» به تلاش آمریکا و کشورهای منطقه برای مهار نظامی رژیم آخوندی اشاره کرده است.

در بخشی از مقاله «وال استریت ژورنال» آمده است:

«نیروی دریایی آمریکا مشغول کار با اسرائیل، عربستان سعودی و دیگر کشورهای خاورمیانه برای ایجاد یک شبکهٔ پهپادهای بی‌سرنشین است که برای مهار ارتش «رژیم جمهوری اسلامی» در منطقه است، برنامه‌یی که پنتاگون امیدوار است الگویی برای عملیاتها در سراسر جهان باشد…

افسران آمریکایی حاضر به افشای تعداد پهپادهای بی‌سرنشین مورد استفاده آمریکا و متحدانش یا دادن جزئیات این‌که در کجا و چگونه استفاده می‌شوند، نشدند و گفتند که اطلاعات آن محرمانه است.

نیروی دریایی گفت که تا تابستان آینده انتظار دارد ۱۰۰ پهپاد بی‌سرنشین مراقبتی داشته باشد که توسط کشورهای مختلف تأمین شده و از کانال سوئز در مصر گرفته تا آبهای ساحلی ایران را در بر می‌گیرد و اطلاعات خود را به یک مرکز فرماندهی در بحرین می‌فرستد که مقر فرماندهی ناوگان پنجم آمریکاست.

سروان مایکل برازر که فرماندهٔ نیروی کار نیروی دریایی آمریکا برای ایجاد ناوگان پهپادهای بی‌سرنشین در خاورمیانه است گفت، ”فکر می‌کنم که بواقع ما در آستانهٔ یک انقلاب تکنولوژیک خودکار هستیم“ .

ابتکار پهپادهای بی‌سرنشین که حالا در ششمین ماه خود است بخشی از روابط همکاری نوظهور بین آمریکا، اسراییل و کشورهای خلیج فارس بعد از توافقات ابراهیم است. این ابتکار موازی با تلاش دیگری به رهبری آمریکا برای متحد کردن اسراییل و همسایگان خلیج فارس آن برای ایجاد یک شبکهٔ دفاع هوایی منطقه‌یی است…

پهپادهای بی‌سرنشین که برخی می‌توانند تا ۶ماه در دریا شناور باشند، قادرند تصاویر با جزئیات بالا و دیگر اطلاعات را بفرستند. تحلیلگران این تصاویر را بررسی می‌کنند تا ببینند چه چیزی را نشان می‌دهند.

برد کوپر، معاون آدمیرال و فرمانده این تلاش، گفت که این ناوگان ارزش خود را در دیدن فعالیت‌هایی نظیر یک کشتی نیروی دریایی چین که در این منطقه تردد کرده، انتقال کالاهای مشکوک کشتی به کشتی، و شناورهایی که از ردیاب‌های الکترونیک برای فریب هویت خود استفاده کرده‌اند، نشان داده است.

پهپادهای بی‌سرنشینی که در حال حاضر مورد آزمایش هستند مسلح نیستند. اما تحلیلگران دفاعی انتظار دارند که نیروی دریایی برخی از آنها را در آینده مسلح کند، امری که احتمالاً موجب بحثهای داغ خواهد شد.

قانونگذاران آمریکایی نسبت به برنامه‌های نیروی دریایی برای ساخت پهپادهای بی‌سرنشین بزرگتر که میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت، ابراز نگرانی کرده‌اند. و ارتش هنوز باید مشخص کند که چگونه از پهپادهای کوچکتر استفاده کند، از آنها در مقابل حمله حفاظت کند، و روی اطلاعاتی که می‌فرستند دست به اقدام بزند…

در اوایل امسال، آمریکا یک نیروی کار جدید نظامی تشکیل داد تا روی دریای سرخ متمرکز شود. اسراییل که به‌عنوان بخشی از توافقات ابراهیم به وساطت آمریکا در سال۲۰۲۰ با بحرین روابط دیپلماتیک برقرار کرده، برای اولین بار یک مشاور نظامی دارد که در مرکز فرماندهی ناوگان پنجم در منامه مشغول به کار است…

استیسی پتیجون، مدیر برنامهٔ دفاعی در مرکز برای امنیت جدید آمریکا گفت، ”صرف دیدبانی دادن ممکن است رفتار رژیم جمهوری اسلامی را محدود کند. اما اگر آنها ببینند که این دیدبانی با چیزی دنبال نمی‌شود ممکن است ارزش بازدارندگی چندانی نداشته باشد“.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...