پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » «مایکروسافت»: یک گروه هکری ایرانی در حملات علیه اهداف آمریکایی نقش دارد

«مایکروسافت»: یک گروه هکری ایرانی در حملات علیه اهداف آمریکایی نقش دارد

شرکت مایکروسافت، سه‌شنبه ۲۹ فروردین در گزارشی اعلام کرد که یک گروه هکر ایرانی در حملات علیه اهداف آمریکایی نقش دارد.

به نوشته «واشینگتن پست» شرکت مایکروسافت در گزارش خود اعلام کرده که یک گروه هکر مرتبط با دولت ایران که قبلاً به دلیل تمرکز بر شناسایی اهدافی در خارج از ایران شناسایی شده بود، شروع به هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده کرده که احتمالاً با هدف انجام حملات سایبری مخرّب انجام می‌شود.

مایکروسافت تایید کرده که این تغییر رویه در سال ۲۰۲۱ آغاز شده و مصادف با دوره‌ای بود که ایران متحمل حملات سایبری شده و اسرائیل و ایالات متحده را مقصر آن دانسته است.

به گفته شرکت مایکروسافت این گروه سایبری زیرمجموعه‌ای از گروه هکری هستند که آنها را «Mint Sandstorm» می‌نامند.

قبلاً این گروه خود را «فسفر» نامیده بود و سایر شرکت‌های امنیت سایبری آن را با عنوان «Charming Kitten» هم شناخته بودند.

جان لمبرت، که رهبری تیم‌های اطلاعاتی و تحقیقاتی تلفیقی مایکروسافت برای امنیت مایکروسافت را بر عهده دارد، به واشینگتن پست در همین‌باره گفته است: «مینت سند استورم به دنبال تعقیب مخالفان، فعالان، پایگاه‌های صنعتی و دفاعی است. ما شاهد تغییر قابل توجهی به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده بودیم … جایی که چندین بندر دریایی، حمل و نقل، بخش انرژی، برای دسترسی هدف قرار گرفتند.»

لامبرت گفته است که مایکروسافت شاهد نفوذهای موفقیت‌آمیزی از سوی این گروه در بخش‌های مختلف بوده است.

اقدامات هکرهای مرتبط با رژیم جمهوری اسلامی در حالی از سوی مایکروسافت شناسایی می‌شوند که پیشتر دولت آلبانی و خود ایالات متحده نیز از این حملات سایبری سازماندهی شده از سوی ایران خبر داده بودند.

در پی حملات متعدد جمهوری اسلامی به زیرساخت‌های حیاتی کشور آلبانی که محل استقرار «مجاهدین خلق» یکی از گروه‌های مخالف رژیم ایران است، ادی راما، نخست وزیر آلبانی طی اظهاراتی اعلام کرده بود کشورش قصد داشته در واکنش به حمله سایبری شدید رژیم ایران به زیرساخت‌های حیاتی این کشور، به «ماده پنج» منشور ناتو استناد کند، که می‌توانست تمام کشورهای عضو این پیمان دفاعی را به رویارویی با ایران سوق دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...