پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » حکم حمید قره حسنلو و فرزانه همسرش صادر شد

حکم حمید قره حسنلو و فرزانه همسرش صادر شد

حکم جدید زوج پزشک حمید و همسرش فرزانه قره‌حسنلو، از متهمان پرونده روح‌الله عجمیان، بسیجی کشته‌شده در مراسم حدیث نجفی، توسط قاضی آصف‌الحسینی صادر شد.
دکتر حمید و فرزانه قره‌حسنلو هر دو توسط این قاضی به حبس در تبعید یا «نفی بلد» محکوم شده‌اند.

آصف‌الحسینی، برای حمید قره‌حسنلو ۱۵ سال حبس در تبعید در یزد و برای همسرش فرزانه نیز ۵ سال حبس در تبعید در مشهد حکم صادر کرده است.

حمید و فرزانه قره حسنلو هر دو حال جسمانی نامساعدی دارند، حمید قره‌حسنلو به دلیل شدت ضرب و شتم از ناحیه لگن و ریه دچار آسیب جدی شده است و بر طبق آخرین اخبار از خانواده زجاجیه چشم او نیز به دلیل ضربات مستمر به سر هنگام شکنجه آسیب‌دیده و نیازمند اعزام فوری به پزشک است که اجازه داده نمی‌شود.

فرزانه نیز از نظر جسمی با مشکلات بسیاری مواجه و دچار عفونت است اما از حق درمان محروم است.

حبس در نفی بلد چیست؟

«حبس در نفی بلد» یعنی، یک زندانی به زندانی در شهری دورافتاده از محل سکونتش و به دور از خانواده تبعید می‌شود، اما تفاوتش با تبعید در این است که در تبعید، فرد آزاد و خارج از زندان است و در فاصله زمانی منظم خودش را به نهادهای امنیتی معرفی می‌کند.
فرزانه و حمید قره‌حسنلو دارای دو فرزند هستند، آن‌ها را هنگام بازداشت مقابل چشمان پسرش و دختر ده ساله‌اش مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و بازداشت کرده‌اند، حال محروم کردن او از حق هرگونه ملاقات و معاشرت، حکمی کاملا غیرقانونی است، زیرا دادگاه صلاحیت ندارد، نحوه اجرای مجازات را تعیین کند، وقتی متهمی مجازات حبس دارد، دیگر نمی‌توان تعیین کرد که او چطور در زندان نگهداری شود و ضمن اینکه زندانی باید در زندانی نزدیک محل سکونت خانواده نگهداری شود.

محروم شدن از ملاقات و معاشرت به این مدت طولانی، و چنین حکم‌هایی یعنی حبس در انفرادی با هدف آزار و اذیت و شکنجه متهم و خانواده‌اش صادر می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...