پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مشارکت چین با ساخت و ارسال پهپادهای انفجاری چینی به روسیه در جنگ با اوکراین

مشارکت چین با ساخت و ارسال پهپادهای انفجاری چینی به روسیه در جنگ با اوکراین

هفته‌نامه «اشپیگل»: به گفته کارشناسان، پهپادهای چینی مشابه پهپاد «شاهد -۱۳۶» ساخت ایران هستند و قابلیت حمل بین ۳۵ تا ۵۰ کیلوگرم مواد منفجره را دارند.

به نوشته هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل»، چین قصد دارد تولید پهپادهای تهاجمی انفجاری برای ارتش روسیه را به هدف استفاده از آنها در جنگ علیه اوکراین، آغاز کند.

«اشپیگل» جمعه ۵ اسفند، بدون ذکر منبع اعلام کرد که مذاکرات در این زمینه میان مقامات نظامی روسیه و شرکت چینی تولید پهپاد «شیان پنگو اینتلیجنت اویاشن»، آغاز شده است.

این روزنامه به نقل از شرکت «پنگو» نوشت که برای تولید ۱۰۰ فروند پهپاد انفجاری «زد تی ۱۸۰»، آزمایش و تحویل آنها تا آوریل آینده به وزارت دفاع روسیه، آمادگی دارد.

به گفته کارشناسان، این پهپادهای انفجاری چینی مشابه پهپاد «شاهد -۱۳۶» ساخت ایران هستند و قابلیت حمل بین ۳۵ تا ۵۰ کیلوگرم مواد منفجره را دارند.

به گزارش «اشپیگل»، این شرکت چینی، در گام بعدی قصد دارد قطعات و دانش فنی خود برای تولید داخلی این پهپادها را در اختیار روسیه قرار داده و احتمالا مجوز تولید ماهانه ۱۰۰ پهپاد را به مسکو بدهد.

ساخت قطعات جنگنده «سو-۲۷» توسط شرکتی چینی

اشپیگل افزود که یک شرکت تحت کنترل ارتش چین نیز سال گذشته قصد داشت قطعات یدکی جنگنده‌های روسی به ویژه «سو ۲۷» را تحت پوشش صادرات تجهیزات با کاربرد غیرنظامی، به روسیه عرضه کند.

از سویی وزارت خارجه چین، مستقیماً به پرسش «اشپیگل» در مورد این اطلاعات پاسخ نداد، اما اعلام کرد که «آمریکا، منبع اصلی تامین تسلیحات اوکراین در میدان نبرد است.»

ایالات متحده این هفته، پکن را متهم کرد که قصد دارد تسلیحات را در راستای حمایت از حمله مسکو به اوکراین، برای روسیه ارسال کند که پکن این اتهام را رد کرد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان نیز شامگاه پنج‌شنبه، خواستار پرهیز از هرگونه «توهم» در مورد سیاست چین در خصوص مناقشه اوکراین شد و خاطرنشان کرد که این کشور تا این لحظه هرگز از تهاجم روسیه به اوکراین، انتقاد نکرده است.

منبع : العربیه فارسی

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...