پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو؛ پوتین ناتو را به «مشارکت» در جنگ متهم کرد

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو؛ پوتین ناتو را به «مشارکت» در جنگ متهم کرد

یک روز پس از وضع تحریم‌های جدید از سوی اتحادیه اروپا علیه مسکو که نهادهای ایرانی را نیز شامل می‌شود، گفت‌وگویی از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، منتشر شد که در آن ناتو را به مشارکت در جنگ اوکراین از طریق ارسال تسلیحات به نیروهای اوکراینی متهم کرده است.

پوتین در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی دولتی راسیا-۱ که یکشنبه هفتم بهمن پخش شد، گفت: «آن‌ها ده‌ها میلیارد دلار سلاح به اوکراین می‌فرستند. این واقعاً مشارکت است.»

او همچنین مدعی شد که مسکو چاره‌ای جز بررسی قابلیت‌های هسته‌ای ناتو ندارد، زیرا این ائتلاف نظامی غرب به‌دنبال تحمیل شکست استراتژیک به روسیه است.

رئیس‌جمهور روسیه افزود که غربی‌ها «یک هدف دارند؛ از هم پاشیدن شوروی سابق و بخش اساسی آن، فدراسیون روسیه.»

خبرگزاری رویترز دربارهٔ این اظهارات پوتین نوشت که او رویارویی با غرب در موضوع جنگ اوکراین را نبردی وجودی برای بقای دولت کنونی روسیه و مردم روسیه القا می‌کند.

پخش این اظهارات پوتین در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز شنبه ششم اسفند با اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به‌دلیل تهاجم این کشور به اوکراین موافقت کردند.

در بستهٔ جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا، مقام‌ها و سازمان‌هایی که متهم به حمایت از جنگ اوکراین، تبلیغ یا تهیه پهپاد برای این جنگ هستند و همچنین تجارت محصولات قابل استفاده برای نیروهای مسلح روسیه هدف گرفته شدند.

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را نیز علیه گروه شبه‌نظامی روسی واگنر به‌دلیل «نقض حقوق بشر» در آفریقا وضع کرد و یازده فرد، ۹ نفر در آفریقا و دو نفر در اوکراین، از این گروه به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه، اروپا اعلام کرد که فعالیت‌های گروه واگنر تهدیدی برای اتحادیه اروپا و همچنین کشورهایی است که این گروه در آن کشورها فعالیت می‌کنند.

گروه واگنر که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، پیشتر از سوی آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی بین‌المللی شناخته می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...