پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مولوی عبدالحمید: به جای زندانی کردن مردم، از قدرت کنار بروید

مولوی عبدالحمید: به جای زندانی کردن مردم، از قدرت کنار بروید

در حالی که گزارش‌ها حاکی از بازداشت‌های تازه در زاهدان است، مولوی عبدالحمید، رهبر پرنفوذ اهل سنت ایران بار دیگر از جمهوری اسلامی انتقاد کرد و خواستار کنارگیری مقام‌های جمهوری اسلامی از قدرت شد.

مولوی عبدالحمید روز جمعه پنجم اسفند در سخنرانی هفتگی خود در مراسم نماز جمعه زاهدان خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی، گفت: «به جای این که مردم زندانی شوند، به جای این که مردم را بگیرید، مردم را رها کنید و حرفشان را گوش کنید و اگر نمی‌توانید، اجازه بدهید کسان دیگری مشکلات مردم را حل کنند.»

هم‌زمان با سخنرانی مولوی عبدالحمید، گزارش‌هایی از برقراری فضای امنیتی در زاهدان و قطع اینترنت برای جلوگیری از پخش زنده این سخنرانی منتشر شد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه امنیت و آرامش کشور وابسته به «اجرای عدالت و شنیدن حرف مردم و توجه به آن‌ها» است، اظهار داشت «اینکه کشور ثروتمندی مانند ایران به این وضعیت رسیده ریشه در اقتصاد ندارد بلکه ریشه در سیاست دارد.»

مولوی عبدالحمید همچنین تصریح کرد که مملکت‌داری به «دید وسیع و نگاه بلند» نیاز دارد و تا به اشتباهات اعتراف نشود، در برابر مردم تغییری حاصل نمی‌شود. در همه جای دنیا وقتی مسئولان و مقام‌ها از انجام مسئولیت ناتوان باشند، کنار می‌رود.

رهبر اهل سنت ایران با اشاره به اینکه در «جمعه خونین» زاهدان یک‌صد نفر کشته و ۳۰۰ تن مجروح شدند، گفت «۱۷ نفر در جمعه خونین یا نابینا شده‌اند و یا چشمانشان آسیب دیده است و ۱۶ الی ۱۷ کودک کشته شدند. زنان نیز کشته شدند و یکی از زنان به نام زربی‌بی اسماعیل‌زهی که مجروح شده بود هفته گذشته وفات یافت.»

مولوی عبدالحمید تصریح کرد: اینکه می‌گویند یک مأموری اشتباهی کرده، ما قبول نداریم و به این ادعا قانع نیستیم؛ زیرا یک‌نفر در نهایت پنج یا ده نفر را می‌کشد اما مشخص است که آن‌ها از جایی فرمان داشته‌اند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه «منافع ملی برای ما از هر چیزی مهم‌تر است»، عنوان کرد «منافع ملی باید بر همه منافع دیگر مقدم داشته شود و در تمامی کشورهای دنیا به این صورت عمل می‌شود.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...