پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » دلار کانال ۵۴هزار تومان را فتح کرد

دلار کانال ۵۴هزار تومان را فتح کرد

با سقوط باز هم بیشتر ارزش ریال  امروز جمعه ۵ اسفند  بنا به گزارش سایت حکومتی بن بست هر دلار  ساعتی پیش ۵۴هزار تومان را ثبت کرده است. 

ارزش ریال، روز گذشته ۴اسفند هر دلار از مرز ۵۲هزار و ۵۰۰تومان بود.

سایت حکومتی تجارت نیوز نیز روز ۳اسفند دربارهٔ ادعای مهار سقوط ارزش ارز توسط دولت رئیسی با سامانهٔ ناخدا، با طعنه پرسید: «ناخدا مسیر کاهش قیمت را گم کرد؟».

این سایت حکومتی نوشت: بر اساس وعدهٔ دولت رئیسی «با افتتاح مرکز مبادله ارز و طلا قرار بود این مرکز بتواند تمام نیازهای بازار را در طولانی‌مدت پاسخ دهد و چاره‌ای برای آشفتگی‌های بازار ارز باشد. اما سامانه ناخدا در بازار معکوس عمل کرد؛ در حالی که قرار بود این سامانه جایگزین بازار آزاد معاملات ارز شود، اما فعلاً آشفتگی را برای معاملات دلار همراه داشته و هنوز یک روز از راه‌اندازی مرکز مذکور نگذشته و این اسکناس آمریکایی بر مدار رشد قیمت قرار گرفته است».

تجارت نیوز می‌نویسد: «تحلیلگران بازار معتقدند بازارساز فعلاً ابزار کنترلی جدی در دست ندارد. متغیرهای مؤثر بر قیمت دلار و بازارهای مالی در پیچیده‌ترین حالت ممکن قرار دارند و انتظارات تورمی به‌ویژه برای سال آینده بسیار بالاست؛ بنابراین تا زمانی که موارد مورد اشاره تسهیل نشود قیمت دلار با سامانه و حرف درمانی پایین نمی‌آید».

روزنامهٔ حکومتی جمهوری هم ۴اسفند با حمله به‌رئیسی دربارهٔ وعده‌های او نوشت: «شعارهای دولت با واقعیت سازگار نبوده و مردم اثرات هیچیک از وعده‌ها و گفته‌های دولت را در سفره خود ندیده‌اند».

این روزنامهٔ حکومتی با طعنه نوشت: «به‌رغم آن‌که رئیسی شعار می‌دهد «ما مثل دولت قبل مسائل اقتصادی را به برجام گره نخواهیم زد»، واقعیتها نشان داده که در عمل، بند ناف دولت نه‌تنها به برجام بلکه به دلار نیز متصل است».

فرزین، رئیس بانک مرکزی رژیم در بهمن‌ماه جاری اعلام کرد سامانهٔ جدیدی تحت عنوان «سامانهٔ ناخدا» راه‌اندازی می‌کند که سقوط قیمت ارز را نه‌تنها مهار می‌کند، بلکه بر ارزش آن خواهد افزود. شیوا راوشی، مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی رژیم هم ۳۰بهمن مدعی شد «نرخ‌سازیهای کنونی در بازار غیررسمی، کاملاً حباب است» و مردم «بنابراین باید از رفتار‌های هیجانی پرهیز کنند!».

بانک مرکزی رژیم ۲اسفند سامانهٔ ناخدا را راه‌اندازی کرد، اما نه‌تنها قیمت ارز کاهش نیافت، بلکه از کانال ۴۹هزار تومان (در زمان راه‌اندازی سامانهٔ ناخدا) وارد کانال ۵۲هزار تومان شده و هم‌چنان شتابان به‌پیش می‌تازد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...