پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ادامه مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در ایران؛ ۵۲ دانش‌آموز در بروجرد مسموم شدند

ادامه مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در ایران؛ ۵۲ دانش‌آموز در بروجرد مسموم شدند

مسمومیت‌های مشکوک سریالی در مدارس ایران همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین مورد رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان از مسمومیت ۵۲ دانش‌آموز دیگر در مدرسه احمدیه بروجرد خبر داد.

مهدی غیبی گفت: تاکنون ۵۲ دانش‌آموز دیگر از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه احمدیه بروجرد دچار مسمومیت شدند. این مقام مسئول تصریح کرده که تعداد دانش‌آموزان مسموم شده هر لحظه در حال افزایش است. به گفته غیبی روز گذشته دوم اسفند نیز نیز ۲۱ دانش‌آموز این مدرسه دچار مسمومیت شده بودند.

با توجه به اینکه مسمومیت دانش‌آموزان بصورت فراگیر از شهر قم شروع شده بود دانشگاه علوم پزشکی قم پس از مدت‌ها اعلام کرد که امروز هیچ دانش‌آموزی دچار مسمومیت و اعزام به بیمارستان نشد و اظهار امیدواری کرد که این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

در حال حاضر در قم از میان مسموم‌های روزهای گذشته، ۶ دانش‌آموز بستری هستند که حال عمومی آن‌ها مناسب است و پس از بهبود کامل مرخص می‌شوند.

دانشگاه علوم پزشکی قم روز دوشنبه یکم اسفندماه نیز اعلام کرد که ۲۵ دانش‌آموز از ۵ مدرسه قم به‌علت مسمومیت به مراکز درمانی رفتند که درهمان ساعات اولیه ۱۸ نفر ترخیص شدند و ۷ دانش‌آموز در بیمارستان تحت نظر هستند و حال عمومی آن‌ها خوب است.

روز یکشنبه ۳۰ بهمن نیز دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد ۱۱ دانش‌آموز با علائم مسمومیت از جمله «علائم تنفسی و سوزش گلو و حالت تهوع» به مراکز درمانی منتقل شدند. بنابر این گزارش، وزیر بهداشت با یک «حکم ویژه» معاون درمانی خود را مسئول پیگیری این موضوع «در سطح ملی» کرده بود، اما هنوز اقدام موثری گزارش نشده است.

مدیران استانی می‌گویند «نمی‌دانند دلیل مسئله چه بوده»، اما با وجود تکرار مسمومیت ناشی از استنشاق گاز سمی ناشناس از آذر ماه تا کنون، از تعطیل کردن مدرسه‌ها خودداری می‌کنند. آغاز مسمومیت‌های مرموز دانش‌آموزان نهم آذر از هنرستان دخترانه نور در یزدان‌شهر بود و این واقعه تاکنون بارها تکرار شده است.

محمد سعیدی، امام جمعه قم، در نمازجمعه ۲۸ بهمن ماه رسانه‌های آزاد خارج از ایران را به «شایعه‌سازی از حوادث قم» متهم کرد و گفت: «خانواده‌ها به شایعات بی اساس در زمینه مسمومیت دانش آموزان توجه نکنند.»

البته در روز دوشنبه اول اسفند ماه ماجرای مسمومیت دانش آموزان در قم پس از بارها تکذیب و کم اهمیت خواندن توسط مقامات وزارت بهداشت و آموزش و پرورش وارد فاز تازه‌ای شد و دادستان کل کشور از احتمال عمدی بودن آن خبر داد.

در همین رابطه جعفر منتظری، دادستان کل کشور در نامه‌ای به دادستان قم ضمن تاکید بر«احتمال اقدامات مجرمانه عمدی» در این پرونده، به او دستور داده بود تا «اهتمام بیشتری» برای پیگیر قانونی ماجرا به عمل آورد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...