پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » وزیر امور خارجه آمریکا: غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی موضوعی بسیار جدی است

وزیر امور خارجه آمریکا: غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی موضوعی بسیار جدی است


آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده انتشار گزار‌ش‌هایی درباره کشف آثار اورانیوم با غلظت ۸۴ درصد در ایران را «موضوعی بسیار جدی» عنوان کرده است.

آقای بلینکن که در آنکارا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه ترکیه شرکت کرده بود، گفت: گزارش‌ها درباره غنی‌سازی ۸۴ درصدی ایران موضوعی جدی است.

وی اعلام کرد آمریکا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سه کشور اروپایی در این رابطه در تماس است.

پیش از این صدای آمریکا به نقل از خبرگزاری‌های رویترز و بلومبرگ گزارش داد که بازرسان آژانس متوجه وجود ذرات اورانیوم با غلظت ۸۴ درصد در تاسیسات اتمی ایران شده اند. این خبرگزاری‌ها در گزارش خود به منابع دیپلماتیک استناد کرده بودند.

پس از انتشار این گزارش، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، بدون رد کردن درستی این گزارش، هدف آن را «سیاه‌نمایی و تحریف حقایق» خواند و گفت که وجود ذرات اورانیوم بالاتر از ۶۰ درصد در فرآیند غنی‌سازی «به معنی غنی‌سازیِ بالای ۶۰ درصد نیست

بعد از خروج آمریکا از برجام در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، در دولت جو بایدن مذاکراتی با دولتهای روحانی و رئیسی برای بازگشت به برجام شد اما بعد از مدتها مذاکره، این گفتگو‌ها متوقف شد و دولت آمریکا بعد از اعتراضات اخیر ایران اعلام کرد دیگر مذاکره درباره برجام در اولویت‌های ایالات متحده قرار ندارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...