پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » فاطمه سپهری، از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای خامنه‌ای، به «۱۸ سال زندان» محکوم شد

فاطمه سپهری، از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای خامنه‌ای، به «۱۸ سال زندان» محکوم شد

فاطمه سپهری، از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای، در تماس کوتاهی که با خانواده خود داشت، اعلام کرد که از سوی دادگاه انقلاب به مجموعا «۱۸ سال زندان» محکوم شده است.

اصغر سپهری برادر این زندانی سیاسی روز سه‌شنبه دوم اسفند در حساب توئیتری خود نوشت در این تماس تلفنی، خواهرش خبر داد که این حکم از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب به ریاست قاضی منصوری صادر شده است.

آقای سپهری بر اساس گفته‌های خواهرش اضافه کرد که این حکم شامل «۱۰ سال برای تبلیغ علیه نظام، پنج سال برای همکاری با دول متخاصم، دو سال برای توهین به خمینی و خامنه‌ای و یک سال برای یک اتهام دیگر (احتمالا برای تجمع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور)» است.

صدور این حکم در حالی است که در روزهای اخیر، جمهوری اسلامی تبلیغات گسترده‌ای را درباره آزادی برخی از زندانیان سیاسی به راه انداخته است.

اصغر سپهری پیشتر با انتشار تصویری از یک حکم قضایی علیه خواهرش اعلام کرده بود که شعبه ۱۴۲ به ریاست قاضی عرب، این زندانی سیاسی را به یک سال زندان و ۲۰میلیون تومان جریمه برای اتهام «نشر اکاذیب» محکوم کرده است.

بر اساس آن حکم، خانم سپهری به «توهین» به روح‌الله خمینی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، و «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به‌وسیله سامانه‌های مخابراتی، همکاری با دول متخاصم علیه جمهوری اسلامی ایران، اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام و به‌نفع گروه‌های مخالف نظام» متهم شده بود.

فاطمه سپهری، کنشگر سیاسی، فعال حقوق بشر، دموکراسی‌خواه و زندانی سیاسی از جمله امضاکنندگان نامهٔ درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی است.

او روز ۳۰ شهریور امسال و در ابتدای اعتراضات سراسری ایران توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

این فعال سیاسی پیشتر نیز در سال ۹۸ در حالی که در یک تجمع اعتراضی مقابل دادگستری مشهد شرکت کرده بود، بازداشت شد و پس از حدود ۹ ماه آزاد شد.

این بازداشت پس از آن صورت گرفت که خانم سپهری به همراه ۱۳ نفر از فعالان زن نامه‌ای را امضا و منتشر کرد و در آن با انتقادات گسترده از دوران حکومت‌ رهبر جمهوری اسلامی، خواستار «استعفای خامنه‌ای» و «گذار از جمهوری اسلامی» شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...