پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بازگشت مردم به خیابانها در چهلم شهیدان سربدار محمدمهدی کرمی و محمد حسینی

بازگشت مردم به خیابانها در چهلم شهیدان سربدار محمدمهدی کرمی و محمد حسینی

شهر سنندج عصر و شامگاه پنج‌شنبه همزمان با چهلم محمد حسینی و محمدمهدی کرمی، دو معترض اعدام شده، شاهد تظاهرات خیابانی جمعی از مردم بود و معترضان با روشن کردن آتش، شعارهایی چون «دلار چهل و هفت هزاری، خامنه‌ای بیداری» سر دادند.

شعار معترضان در سنندج به افزایش ساعتی قیمت دلار و سقوط بیش از پیش ارزش پول ملی، به ویژه در چند هفته اخیر اشاره دارد که قیمت دلار در حال‌ رکوردزنی روزانه، وارد کانال ۴۷ هزار تومان شده است.

معترضان در سنندج همچنین با برپا کردن آتش و بستن برخی خیابان‌های اصلی این شهر، شعارهایی با مضمون اتحاد علیه جمهوری اسلامی از جمله «کرد و فارس، بلوچ و ترک و عرب برادرند، تشنه خون رهبرند»، «جانم فدای ایران» و «خامنه‌ای حیا کن، مملکت رو رها کن» سردادند.

در خیابان گلشن این شهر هم معترضان با افروختن آتش و بستن خیابان‌های این منطقه اقدام به سردادن شعار «مرگ بر خامنه‌ای» کردند.

معترضان همچنین در مناطقی چون کمربندی ۲۵ و حسن‌آباد سنندج نیز با برپا کردن آتش، شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سردادند و گزارش‌هایی درباره شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به سوی معترضان در برخی مناطق سنندج نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

در شهر قروه استان کردستان نیز عصر و شامگاه پنج‌شنبه مردم اقدام به برپایی تظاهرات و سردادن شعارهایی علیه علی خامنه‌ای کردند.

معترضان در قروه با روشن کردن آتش چند خیابان مرکزی این شهر را برای ساعاتی بستند و در پی هجوم نیروهای امنیتی در محله‌های این شهر اقدام به برپایی تجمع‌های ضد حکومتی کردند.

مناطق مختلفی از شهر تهران از جمله ستارخان، اکباتان، نارمک و تهرانپارس عصر و شامگاه پنج‌شنبه همزمان با چهلم محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو معترض اعدام شده، صحنه برپایی تظاهرات خیابانی علیه جمهوری اسلامی بودند.

در خیابان ستارخان جمعی از مردم با سردادن شعارهای ضد حکومتی اقدام به برپایی تظاهرات خیابانی کردند. معترضان از جمله شعارهایی جمهور «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با استقرار پر تعداد در خیابان ستارخان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور به سوی مردم معترض کردند.

شهرک اکباتان هم شامگاه پنج‌شنبه صحنه تجمع اعتراضی مردم و سردادن شعارهای حکومتی بود. شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» از جمله شعارهای معترضان در این شهرک بود.

مردم معترض در تجمع پنج‌شنبه شب اکباتان همچنین شعار «بیزارم از دین شما، نفرین به آیین شما» را علیه جمهوری اسلامی سردادند.

در هفت حوض نارمک، واقع در شرق تهران نیز نیروهای امنیتی و یگان ویژه بارها معترضان را مورد هجوم قرار داده و شماری از معترضان را نیز بازداشت کردند.

در تهرانپارس نیز جمعی از معترض اقدام به برپایی تجمع‌های پراکنده با شعارهای ضد حکومتی کردند و نیروهای حکومتی ضمن چندبار هجوم به معترضان، به سوی تعدادی از معترضان با سلاح‌های ساچمه‌زن شلیک کردند.

شهرهای مختلف ایران صحنه تجمعات اعتراضی شد

همزمان با چهلم محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو تن از معترضان اعدام‌شده، شامگاه پنجشنبه شهرهای مختلف ایران بار دیگر صحنه برگزاری تجمعات ضدحکومتی بود.

بر اساس گزارش‌ها و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، معترضان در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران از جمله مشهد، اصفهان، کرج و سنندج، به خیابان‌ها آمدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...