پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » کانون حقوق بشر ایران: قاتل مهران سماک سرهنگی به نام «جوانمردی» است

کانون حقوق بشر ایران: قاتل مهران سماک سرهنگی به نام «جوانمردی» است

«کانون حقوق بشر ایران» با انتشار تصاویر دو تن از نیروهای سرکوب‌گر رژیم جمهوری اسلامی در شهر بندرانزلی، هویت آن‌ها را «جعفر جوانمردی» و «محمد پورخوش‌سعادت» عنوان کرده است.

گفته می‌شود که جوانمردی خود شخصا در کشته شدن «مهران سماک»، جوانی که در شامگاه سه‌شنبه ۸ آذر در پی بوق زدن و شادی برای باخت و حذف تیم فوتبال جمهوری اسلامی از آمریکا کشته شد، نقش داشته است.

همزمان ویدیوهایی از تجمع اعتراضی مردم انزلی منتشر شده که در آن شعار «مرگ بر جوانمردی قاتل» سر می‌دهند. گفته می‌شود که این ویدیوها مربوط به مراسم عزاداری مهران سماک است.

مهران سماک، جوان ۲۷ ساله‌ای بود که سه‌شنبه شب در بندر انزلی کشته شد. روز پنج‌شنبه ۱۰ آذر، دادستان رشت ضمن تایید خبر کشته شدن او، گفت که او با شلیک گلوله ساچمه‌ای به سرش جان باخته است.

ساعاتی پیش سازمان حقوق‌بشری «هنگاو» در گزارشی از کشته شدن یک جوان ۲۲ ساله اهل مهاباد در مراسم شادی مردم اکباتان تهران در بامداد چهارشنبه خبر داد.

هنگاو نام این جوان را «فرزین معروفی» عنوان کرده و گفته است که او از ناحیه سر هدف تیراندازی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، نیروهای سرکوب‌ رژیم جمهوری اسلامی به خانواده این جوان کُرد اجازه نداده‌اند که پیکر او را برای خاکسپاری به زادگاه او، یعنی مهاباد ببرند و او را در تهران و تحت تدابیر شدید امنیتی به خاک سپرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...