پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تخریب منزل خانوادگی الناز رکابی توسط جمهوری اسلامی

تخریب منزل خانوادگی الناز رکابی توسط جمهوری اسلامی

داود رکابی، برادر الناز رکابی، سنگ‌نورد ایرانی که بدون حجاب در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده بود، از تخریب خانه باغ خانوادگی آنها خبر داده است.

او با انتشار عکسی در این زمینه نوشت: «عدالت کجایی، عدالت کجایی.»

ویدویی که در این زمینه توسط «ایران‌وایر» منتشر شده است، نشان می‌دهد که عاملان این حمله، علاوه بر تخریب این خانه باغ ۳۰ متری، داود رکابی را با اسپری فلفل مورد هدف قرار داده‌اند.

فردی که این ویدیو را ضبط می‌کند در این زمینه گفت: «اینم نتیجه زندگی کردن تو این مملکت. قهرمان مملکت با این همه مدال، کیلو کیلو مدال آورده برای مملکت تلاش کرده، اسپری فلفل زدن به چشماش. یک خونه باغ کارگری ۳۰ متری رو خراب کردند و رفتند.»

داود رکابی خود از قهرمانان سنگ‌نوردی ایران است که در این زمینه به ده‌ها مدال طلا، نقره و برنز دست یافته است.

«ایران‌وایر» در این زمینه افزوده است، نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی از جمله نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی این ویلا را تخریب کرده‌اند.

پس از انتشار این خبر، خبرگزاری امنیتی «تسنیم» در گزارشی با تایید تخریب ویلای خانواده الناز رکابی مدعی شد که این خانه‌باغ در روستای «کوشکن» در اطراف شهر زنجان بوده و به دلیل ساخت «غیرقانونی و نداشتن مجوز» تخریب شده است.

الناز رکابی پس از اقدام تاریخی خود به مشارکت «بدون حجاب اجباری» در رقابت‌های صخره‌نوردی قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی، اکنون تحت فشارهای شدید نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی در «حبس خانگی» قرار گرفته است.

رکابی که در مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی مقام چهارم را به‌دست آورد، در استوری اینستاگرام خود نوشت که حجابش «سهوا دچار مشکل شد.»

پیش از این و در هنگام رسیدن‌ الناز رکابی به فرودگاه، او به خانه نرفته و تا زمان دیدار با حمید سجادی، وزیر ورزش، تحت مراقبت نیروهای لباس‌شخصی در آکادمی ملی المپیک بوده است.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه جمعه خود ضمن انتقاد از پوشش الناز رکابی در ملاقات با وزیر ورزش، افزود: «آن خانم کشف حجاب کرده و در پیش چشم همه مردم دنیا آبروی نظام را برده است.»

از سویی دیگر، رسانه‌های نزدیک به جمهوری اسلامی طوری این خبر را بازتاب می‌دهند که به‌نظر می‌رسد الناز رکابی بدون هیچ مشکل به روال زندگی طبیعی خود بازگشته است، اما طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها او تحت فشار شدید نیروهای حکومتی در حبس خانگی قرار گرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...