پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » احضار دیپلمات ارشد سفارت جمهوری اسلامی به وزارت خارجه بریتانیا در پی «تهدید» خبرنگاران ایران اینترنشنال

احضار دیپلمات ارشد سفارت جمهوری اسلامی به وزارت خارجه بریتانیا در پی «تهدید» خبرنگاران ایران اینترنشنال

وزارت خارجه بریتانیا دیپلمات ارشد سفارت جمهوری اسلامی در این کشور را احضار کرد، اقدامی که به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر «تهدید» برخی خبرنگاران شبکه ایران اینترنشنال صورت گرفته است.

وزارت خارجه بریتانیا دیپلمات ارشد سفارت جمهوری اسلامی در این کشور را احضار کرد، اقدامی که به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر «تهدید جانی» برخی خبرنگاران شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال صورت گرفته است.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، روز جمعه ۲۰ آبان گفت: «من امروز نماینده ایران را احضار کردم تا روشن کنم که تهدید جانی و هرگونه ارعاب روزنامه‌نگاران یا هر فردی را که در بریتانیا زندگی می‌کنند تحمل نمی‌کنیم.»

شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» روز دوشنبه ۱۶ آبان با انتشار بیانیه‌ای گفته بود که دو تن از خبرنگارانش در بریتانیا از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران «تهدید» شده‌اند.

این شبکه اعلام کرد که افراد یاد شده از طریق پلیس متروپولیتن از این امر آگاه شده‌اند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دو ماه گذشته با پخش ده‌ها ساعت برنامه‌ شبکه ایران اینترنشنال را متهم کرده که به «اتاق جنگ» برای برانداختن نظام ایران مبدل شده است.

همچنین وزیر اطلاعات ایران نیز به تازگی گفت که شبکه ایران اینترنشنال از سوی دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی به عنوان سازمان تروریستی شناخته شده و عوامل آن تحت تعقیب وزارت اطلاعات قرار خواهند گرفت.

جمهوری اسلامی ایران در تهدید‌های خود علیه جان روزنامه‌نگاران ایرانی در خارج گاهی تنها لفاظی نکرده بلکه در تلاش برای ربودن، کشاندن آن‌ها به ایران و اعدام‌شان، سابقه‌ای طولانی دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...