پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مولوی عبدالحمید خواستار برگزاری «رفراندوم فوری» شد

مولوی عبدالحمید خواستار برگزاری «رفراندوم فوری» شد

مولوی عبدالحمید، امام جمعه‌ اهل‌سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ آبان خواستار برگزاری رفراندوم فوری با حضور ناظران بین‌المللی برای «تغییر سیاست‌ها بر اساس خواسته‌های مردم» شد.

آقای عبدالحمید در ادامه از حوزه علمیه قم و مسئولان کشور خواست صدای مردمی را که ۵۰ روز است در میدان اعتراضات حضور دارند، بشنوند.

امام جمعه‌ اهل‌سنت زاهدان دلیل انقلاب ۵۷ را «نبود آزادی» عنوان و تاکید کرد که «تمام مقامات و مسئولان» و حتی «بالاترین مسئولیت کشور هم مشروعیت خود را از همین ملت گرفته است» اما با وجود شعارِ «ولی‌نعمت مردم هستند،… متاسفانه آن‌طور که همه فکر می‌کردند که تبعیض و نابرابری از بین رفته و همه از نعمت مساوات برخوردار می‌شوند، نشد.»

مولوی عبدالحمید در ادامه ضمن انتقاد از «تبعیض‌ها علیه زنان» در چهار دهه اخیر، دلیل «فریاد» امروز آن‌ها را «نتیجه نابرابری نسبت به آن‌‌ها» عنوان کرد و افزود: «زنان بی‌مهری دیده‌اند. چرا زنان روسری‌هایشان را می‌سوزانند؛ در حالی که پوشیدن روسری یک فرهنگ ایرانی و اسلامی است؟ چه کسی این زنان را به خشم درآورده است؟ این زنان چه بی‌مهری و ظلمی دیده‌اند که روسری‌هایشان را پاره می‌کنند و آتش می‌زنند؟ این پرسش‌ها را باید از خودمان بپرسیم.»

امام جمعه‌ زاهدان علت «دین‌گریزی» جامعه ایرانی را نیز «عملکرد مسئولان» عنوان کرد و گفت: «اگر این عملکرد نبود، این تنفر پیدا نمی‌شد. نگذارید این نفرت و بغض نسبت به دین بیشتر شود. تدبیر کنید. تا به حال از ایرانیان نظرخواهی نکرده‌اید؛ حالا بپرسید و مشورت کنید.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...