پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » جو بایدن: ایران به زودی آزاد خواهد شد

جو بایدن: ایران به زودی آزاد خواهد شد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در کارزاری انتخاباتی در ایالت کالیفرنیا گفت که ایران به زودی آزاد می‌شود.

بایدن در بخشی از صحبت‌های خود در اوشن‌ساید کالیفرنیا گفت: «نگران نباشید، ما ایران را آزاد می‌کنیم.» جو بایدن بی‌درنگ افزود: «آنان [مردم ایران] به زودی خود را آزاد می‌کنند.» این اظهارات او با تشویق حضار روبرو شد.

سخنرانی بایدن درحالی انجام می‌شد که بسیاری از شرکت‌کنندگان در این تجمع انتخاباتی در حمایت از نامزد دموکرات این ایالت برای انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا شعارهایی در حمایت از اعتراضات ایران سر دادند و پلاکاردهایی در این خصوص با خود حمل می‌کردند.

ساعتی بعد از این سخنرانی، ابراهیم رئیسی در تجمع حکومتی ۱۳ آبان به این اظهارات واکنش نشان داد. رئیس دولت سیزدهم با اشاره به انقلاب بهمن ۵۷ گفت که «به بایدن می‌گویم، ایران ۴۳ سال است که آزاد شده است.»

رئیسی افزود که «ایران مصمم است به اسارت شما در نیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.»

در همین مراسم رئیس پلیس پایتخت نیز با بیان اینکه «پلیس با سعه‌صدر با نوجوانان و جوانانی برخورد می‌کند که در تظاهرات شرکت می‌کنند مدعی شد این جوانان «به صورت احساسی تحت تاثیر رسانه‌های معاند» اعتراض می‌کنند.

حسین رحیمی در حاشیه مراسم حکومتی ۱۳ آبان با «دشمن» نامیدن معترضان تهدید کرد «نیروی انتظامی با دشمنان و اخلا‌ل‌گران مماشات نخواهد کرد.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که از آغاز اعتراضات در ۲۶ شهریور تا پایان روز ۱۲ آبان، دستکم ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که ۴۷ تن از آنها کودک بوده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...