پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بهزاد نبوی: نمی‌توانیم با «براندازها» همراه شویم، می‌خواهیم نظام را اصلاح کنیم

بهزاد نبوی: نمی‌توانیم با «براندازها» همراه شویم، می‌خواهیم نظام را اصلاح کنیم

بهزاد نبوی، فعال اصلاح‌طلب، می‌گوید «نمی‌توانیم با معترضان کف خیابان که شعار‌های براندازانه می‌دهند، همسو شویم، ما شعار‌های آنان را قبول نداریم».

این فعال سیاسی ۸۱ ساله در عین حال به شماره روز دوشنبه دوم آبان روزنامه «هم‌میهن» گفته که معترضان امروز، به حرف سیاسیون گوش نمی‌دهند.

آقای نبوی افزوده است: «ما شعارهای آنان (معترضان خواهان برچیده شدن جمهوری اسلامی) را قبول نداریم: ما می‌خواهیم در چارچوب نظام، نظام را اصلاح کنیم. نمی‌خواهیم دینامیت زیر ساختمان نظام بگذاریم، بلکه می‌خواهیم همین بنا را اصلاح و ایراداتش را برطرف کنیم که البته می‌دانیم کار بسیار مشکل و پرهزینه‌ای است».

او در ادامه تصریح کرد که «برای دیگران هم، وضعیت بهتر نیست؛ سلطنت‌طلبان و مجاهدین خلق در اعتراضات اخیر جوانان، کمترین حضور و نقش را دارند».

این فعال اصلاح‌طلب در عین حال در بخشی از سخنان خود مدعی شد که «معترضان امروز، به خاطر تغییر سبک زندگی به خیابان‌ها آمده‌اند».

اظهارات بهزاد نبوی در حالی است که اگرچه شروع اعتراضات گسترده مردمی با جان باختن مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله سقزی در بازداشت گشت ارشاد، آغاز شد، اما شعارهای معترضان کلیت نظام، اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا، همچنین ۴۳ سال حاکمیت جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است و بسیار فراتر از خواست «تغییر سبک زندگی» است که این فعال سیاسی عنوان کرده.

او در ادامه مدعی شد که مطالعاتش نشان داده که انقلاب «کاری غلط و به زیان کشور و ملت» است و «نتیجه مداخلات خارجی نیز در عراق و افغانستان مشاهده می‌شود».

آقای نبوی راه سوم را «تداوم حرکت اصلاحی» دانست و اظهار داشت که«به‌نظر من به‌رغم شرایط نامساعد برای ادامه فعالیت سیاسی، کماکان باید حرکت اصلاحی را ادامه دهیم».

اظهارات این فعال اصلاح‌طلب در حالی است که محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، نزدیک به این جریان سیاسی بود و به مدت هشت سال ریاست قوه مجریه را برعهده داشت. ضمن این‌که مجلس ششم در اختیار طیف اصلاح‌طلبان بود ولی آن‌ها به‌دلیل مخالفت‌های رهبر جمهوری اسلامی و نهادهای انتصابی نتوانستند کاری از پیش ببرند.

در حالی که قدرت علی خامنه‌ای و نهادهای زیرنظر او از جمله سپاه پاسداران در سال‌های اخیر بی‌رقیب شده است و اصلاح‌طلبان از حاکمیت اخراج شده‌اند، مشخص نیست که اصلاحات مورد نظر بهزاد نبوی قرار است چگونه تحقق یابد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...