پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر خطاب به سخنگوی رئیسی جلاد: «سخنگو برو گمشو» و «مهمون قاتل نمیخوایم»

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر خطاب به سخنگوی رئیسی جلاد: «سخنگو برو گمشو» و «مهمون قاتل نمیخوایم»

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر تهران امروز دوشنبه دوم آبان ۱۴۰۱ سخنرانی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت رئیسی جلاد را با شعارهای «سخنگو برو گمشو» و «مهمون قاتل نمیخواهیم» قطع کردند و او را مجبور به ترک دانشگاه کردند.

دانشجویان خواجه نصیر همزمان با حضور بهادری جهرمی در سالن اجتماعات دانشگاه شعارهایی از جمله «سیستم فاسد نمی‌خواهیم، مهمون قاتل نمی‌خواهیم»، «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

دانشجویان هم‌چنین با در دست داشتن تصاویر مهسا امینی و نیکا شاکرمی شعارهایی چون «‌می‌کشم می‌کشم، هر آنکه خواهرم کشت» و «مرگ بر بسیجی» سر دادند.

سخنگوی رئیسی جلاد پس از اعتراضات گسترده دانشجویان گفت: «احساس می‌کنم اگر اینجا نباشم شاید توهین‌ها ادامه پیدا نکند. جلسه را وقت دیگری بگذاریم».

دانشجویان خواجه‌نصیر خطاب به دانشجوی بسیجی که با تمسخر گفت شما می‌خواهید نظام عوض کنید؟ شعار دادند: «بی‌شرف بی‌شرف».

یکی از دانشجویان در این جلسه گفت: «ضایعه درگذشت مهسا امینی تنها جرقه‌ای برای شکسته شدن بغض چندین ساله این ملت بود».

در همین حال جمعی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به‌مناسبت چهلم مهسا امینی در بیانیه‌یی اعلام کردند: «به ازای هر باتومی که بر تن خسته این سرزمین زدید، فریادی خواهیم شد تا ببینید ما فراموش نمی‌کنیم. اگر با قتل یکی از دختران سرزمینمان به پا خواسته‌ایم، دلیلی به جز به سر حد رسیدن ظلم و خفقان نداشته است. 

در این بیانیه تأکید شده است: «سخن از صلح خود را با ما سر می‌دهید؛ با قدرتی که باد در گلوی خود انداخته، اسلحه به دست گرفته و مغزهای لِهیده جوانان را بر روی خاک مادریمان به ما تحویل می‌دهد، سخن بگوییم؟»

شما که با سینه‌های ستبر و با خیال این‌که جنایتتان عبادتتان است؛ دست به تیراندازی، ضرب و شتم و ارعاب و دستگیری اصناف دانشجویی، کسبه و صنعت‌گر زدید. شما که حریم امن آزادی دانشگاه را زیر چکمه‌های نیرو‌های آشوب‌گر خود گذاشتید. شما که شعارهای توخالیتان از ناموس و غیرت، گوش جهانیان را کر کرده، حتی آن‌قدر شرف نداشتید که به دختران دبستانی هم رحم کنید؛ دانش‌آموز کشتید و حجاب اجباری خود را سر آن‌ها و تمام زنان سرزمینمان کردید، تبعیض را بر آن‌ها روا داشتید و جنسیت خود را بر آن‌ها برتر دانستید. تهوع ما از جنایت‌هایتان راه تنفس را بر ما بسته؛ ما را با جبهه شر چه کار؟

دانشجویان خواجه نصیر در انتهای بیانیه خود نوشتند: از این پس بدانید که دانشگاه از جامعه جدا نیست و هر سرکوبی که بر سرمان بیاورید، نیرویی برای برانگیختن ما خواهد بود. هنوز آن‌قدر شرف داریم که مرگ خواهران و برادرانمان و درد تمام مردم این سرزمین را دادخواه باشیم. به ازای هر باتومی که بر تن خسته این سرزمین زدید، فریادی خواهیم شد تا ببینید ما فراموش نمی‌کنیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...