پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » حمایت هنرمندان و فعالان مدنی از فراخوان «اعتصاب سراسری در ایران»

حمایت هنرمندان و فعالان مدنی از فراخوان «اعتصاب سراسری در ایران»

گروهی از هنرمندان و فعالان سیاسی و فرهنگی روز سه‌شنبه پنجم مهر با حمایت از فراخوان اعتصاب «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران»، از پدران و مادران ایرانی خواستند که «فرزندان خود را به مدرسه نفرستند».

«شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» روز سوم مهر در اعتراض به سرکوب گسترده اعتراض‌های مردمی در پی جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، از معلمان و دانش‌آموزان خواست که مدارس را در روزهای چهارم مهر و چهارشنبه، ششم مهر، تعطیل کنند.

در بیانیه فعالان سیاسی و فرهنگی آمده که «اقشار و گروه‌های مختلف جامعه ایران از معلم تا کارگر، از کاسب تا بازاری، از دانش‌آموز تا دانشجو، از کامیون‌داران تا اتوبوس‌رانان، همه و همه در تب و تاب تدارک اعتصاب و دست كشیدن از كار هستند».

این بیانیه را چهره‌هایی چون رضا پهلوی، فرامرز اصلانی، ابراهیم حامدی (ابی)، آذر نفیسی و مهران براتی امضا کرده‌اند.

امضاکنندگان این بیانیه از مادران و پدران «فرزندانی که سازندگان آینده ایران هستند»، درخواست کرده‌اند که آن‌ها را به مدرسه نفرستند.

تاریخ آغاز «اعتصابات سراسری» روز چهارشنبه اعلام شده است.

امضاکنندگان این بیانیه ابراز امیدواری کرده‌اند که «همه تشكل‌هاى صنفى، سیاسى، اجتماعى و فرهنگى نیرومند كشور به این اعتصابات بپیوندند».

در این بیانیه تاکید شده که «روزها دست از کار می‌کشیم و شب‌ها در کوچه، خیابان، بر فراز بام‌ها، سواره یا پیاده، فریاد اعتراض سر می‌دهیم».

«شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» پیش از این از «تمامی معلمان شاغل و بازنشسته، پیشکسوتان و بازنشستگان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی، سندیکاهای کارگری، ورزشکاران و هنرمندان و همه افراد اثرگذار» خواسته بود که «در این روزهای سخت اما امیدانگیز، در کنار دانش‌آموزان و دانشجویان و مردم حق‌طلب قرار گیرند».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...