پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » کشف و ضبط بزرگ‌ترین محموله هروئین قاچاقی از ایران توسط پلس آلمان

کشف و ضبط بزرگ‌ترین محموله هروئین قاچاقی از ایران توسط پلس آلمان

دادستانی آلمان اعلام کرد که چهار نفر از جمله یک ایرانی در ارتباط با کشف بزرگترین محموله مواد مخدر هروئین در تاریخ این کشور بازداشت شدند.

پلیس آلمان می‌گوید، در عملیاتی از یک باند قاچاق مواد مخدر در حدود۷۰۰ کیلوگرم هروئین با مبدا ایران کشف و ضبط کرده است.

خبرگزاری رویترز روز شامگاه جمعه ۱۸ شهریور گزارش داد که این محموله هروئین در اواخر ماه اوت در شهر بندری هامبورگ توقیف شده است.

این چهار نفر در عملیات گسترده‌ پلیس پس از جستجوی ده خانه در شهرهای شرقی درسدن و کمنیتس، هامبورگ و همچنین هلند بازداشت شدند.

طبق این گزارش، رئیس این باند مواد مخدر، فردی ۴۰ ساله و صرب ترک‌تبار، از جمله بازداشت شدگان است. یک ایرانی ۳۵ ساله نیز در هلند دستگیر شده است.

پلیس می‌گوید در جریان بازرسی‌ها اسناد و مدارک، لپ‌تاپ‌ها، دستگاه ذخیره داده‌های کامپیوتری، گوشی‌های هوشمند، و تعدادی خودرو را ضبط کرده است.

یک شهروند آلمانی ۵۴ ساله که از ناوگان باربری شرکتش برای انتقال مواد مخدر استفاده می‌شد به همراه و یک دلال ۵۳ ساله از ترکیه دو بازداشتی دیگر هستند.

رویترز می گوید دو نفر از متهمان این پرونده در هلند و یک نفر دیگر در اسپانیا بازداشت شده‌اند به همین دلیل دادستانی آلمان به دنبال استرداد این سه نفر است که در خارج از این کشور بازداشت شده‌اند.

دادستانی درسدن می‌‌گوید اعضای این باند مواد مخدر هروئین را به صورت گسترده از ایران به آلمان قاچاق می‌کرد تا از آنجا به سراسر اروپا توزیع کنند.

گفته می‌شود که مرکز اصلی این باند مواد مخدر در منطقه بزرگتر درسدن قرار داشته است.

پليس آلمان پیش‌تر در سال ۱۳۹۳ يک محموله ۳۳۰ کيلوگرمی هرويين در یک کاميون حامل خيارشور و سير ترشی ايرانی کشف کرده بود.

بنابر اعلام مقامات محلی، بسته‌های هرويين در ميان يک محموله ۲۳ تنی خيارشور و سير ترشی که ظاهرا از ايران به آلمان صادر شده است، جاسازی شده بودند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...