پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » وزارت خارجه عربستان سعودی، حمله تروریستی سایبری رژیم جمهوری اسلامی به آلبانی را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی، حمله تروریستی سایبری رژیم جمهوری اسلامی به آلبانی را محکوم کرد

وزارت خارجه سعودی جمعه ۱۸ شهریور اعلام کرد که پادشاهی عربی سعودی «حملات تروریستی سایبری» صورت گرفته علیه آلبانی که ساختارهای زیربنایی دیجیتال این کشور را هدف قرار داده است را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی «واس» پادشاهی عربی سعودی ضمن اعلام حمایت از آلبانی، با این کشور در اقداماتی که برای محافظت از امنیت سایبری خود اتخاذ کرده، ابراز همبستگی کرد.

در این راستا ریاض بر اهمیت تقویت و هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی با هدف محافظت از امنیت فضای سایبری و همچنین توسعه توانمندی‌های تخصصی لازم برای تضمین تداوم تلاش‌ها در مبارزه با تهدیدات سایبری و اتخاذ تدابیر قاطعانه جهت مبارزه با چنین تهدیداتی تاکید کرد.

شایان ذکر است که کشور آلبانی اخیرا در معرض حملات سایبری قرار گرفته و دولت‌های واشینگتن، لندن و تیرانا در این رابطه رژیم تبهکار جمهوری اسلامی را مسئول دانستند.

در واکنش به این حملات سایبری، دولت آلبانی ضمن قطع روابط دیپلماتیک خود با تهران، جمهوری اسلامی را مسئول حملات سایبری دانست که در ژوئیه گذشته ساختارهای دیجیتال این کشور را هدف قرار داده بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته جمعه (۹ سپتامبر/۱۸ شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد وزارت‌ اطلاعات و اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی را «به دلیل دست داشتن در حمله سایبری گسترده به آلبانی» مورد تحریم قرار داده است.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو»، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا نیز ضمن اعلام حمایت از آلبانی و محکوم کردن حملات سایبری جمهوری اسلامی علیه این رژیم، تاکید کردند که جمهوری اسلامی را به‌دلیل انجام چنین حملاتی مجازات خواهند کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...