پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » فاکس نیوز: بنیاد وابسته به رژیم جمهوری اسلامی در سال۱۳۹۲ جایزه قتل رشدی را به ۳.۳میلیون دلار افزایش داد

فاکس نیوز: بنیاد وابسته به رژیم جمهوری اسلامی در سال۱۳۹۲ جایزه قتل رشدی را به ۳.۳میلیون دلار افزایش داد

فاکس نیوز روز ۲۲مرداد در گزارشی نوشت: کاخ‌سفید روز جمعه اعلام کرد که حمله به سلمان رشدی، نویسنده کتاب را «قابل سرزنش» می‌داند و مقامات دولت بایدن برای بهبودی او دعا می‌کنند.

سلمان رشدی قبل از سخنرانی در مؤسسه Chautauqua در شهر چاتاکوا در نیویورک مورد حمله با ضربات چاقو قرار گرفت.

گفته شد که فرد مهاجم به‌سرعت به روی صحن جلسه رفت و با چاقو به گردن او ضربه زد. رشدی در یک بیمارستان محلی تحت عمل جراحی قرار دارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید در بیانیه‌یی گفت: امروز کشور ما و جهان شاهد حمله محکوم علیه سلمان رشدی بود. این اقدام خشونت‌آمیز وحشتناک است. همه ما در دولت بایدن-هریس برای شفای عاجل او دعا می‌کنیم. ما از شهروندان خوب و امدادگران اولیه برای کمک سریع به آقای رشدی پس از حمله و از مجریان قانون برای کار سریع و مؤثر آن‌که در حال انجام است سپاسگزاریم.

پلیس ایالت نیویورک گفت که یک سرباز ایالتی که برای این رویداد در مؤسسه چاتاکوا منصوب شده بود، مظنون را به نام هادی مطر ۲۴ساله بلافاصله پس از حمله بازداشت کرد. مجری مراسم نیز از ناحیه سر آسیب دید.
اندرو ویلی، نماینده رشدی، به نیویورک تایمز گفت که نویسنده روی دستگاه تنفس مصنوعی است و قادر به صحبت کردن نیست.

یک بنیاد مذهبی نیمه رسمی رژیم جمهوری اسلامی در سال۲۰۱۲ جایزه رشدی را از ۲.۸میلیون دلار به ۳.۳میلیون دلار افزایش داد.

در همین ارتباط نیز خبرگزاری حکومتی ایسنا مورخ ۲۵شهریور ۱۳۹۲ اعلام کرد؛ حسن صانعی، نماینده خامنه‌ای و سرپرست بنیاد ۱۵خرداد جایزه اعدام سلمان رشدی را مبلغ ۵۰۰هزار دلار دیگر افزایش داد و به سه میلیون و سیصد هزار دلار رساند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...