پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » اعتراف هسته‌‌های حوثی‌ به قاچاق تسلیحات از بندرعباس به بنادر الحدیده یمن

اعتراف هسته‌‌های حوثی‌ به قاچاق تسلیحات از بندرعباس به بنادر الحدیده یمن

ستاد اطلاع‌رسانی نیروهای مشترک یمن جمعه ۲۱ مرداد از دستگیری یک هسته وابسته به شبه‌نظامیان حوثی خبر داد که با چندین هسته‌ دیگر که اخیرا توسط دستگاه‌های امنیتی در ساحل غربی یمن دستگیر شده‌اند، همکاری می‌کرد.

بنا به اعلام ستاد اطلاع‌رسانی نیروهای مشترک این هسته حوثی تازه دستگیر شده شامل ۴ ملوان به نام‌های ابراهیم عمر حسن عوض عقد، مصطفی احمد عوض قداد، حسین یحیی فتینی صلیل و محمد عبده فتینی جنید است که همه آنها از منطقه ساحلی ابوزهر در شمال شهر الخوخه هستند.

طبق اعترافات اخذ شده از اعضای این هسته همه آنها در عملیات قاچاق سلاح از سوی یک قاچاقچی به‌نام علی حلحلی که نزد حوثی‌ها در بندر الحدیده فعالیت می‌کند به‌کار گرفته شده‌اند.

افراد این هسته در بازجویی از آنها به دست داشتن خود در عملیات قاچاق سلاح از بندرعباس در جنوب ایران به بنادر الحدیده یمن اعتراف کردند.

این افراد در اعترافات خود از نحوه قاچاق تسلیحات تحت نظارت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی پرده برداشتند که این تاکید جدیدی بر میزان سرسپردگی حوثی‌ها به رژیم تبهکار جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

اعترافات این افراد نیز کاربرد بندر الحدیده یمن از سوی حوثی‌ها در عملیات قاچاق تسلیحات را شامل می‌شود.

ستاد اطلاع‌رسانی نیروهای مشترک تاکید کرد که اعترافات اعضای این هسته مرتبط با حوثی‌ها را طی ساعت‌های آینده منتشر خواهد کرد.

شایان ذکر است هسته «ابوزهر» با دو هسته مشابه دیگر در همکاری بوده که اعترافات آنها در چارچوب هفت هسته‌ مرتبط با حوثی‌ها است.

این هسته‌های حوثی که در فعالیت‌هایی نظیر جاسوسی، خبرچینی نقش داشته‌اند اخیرا در منطقه الساحل الغربی یمن دستگیر شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...