پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » افشای فایل صوتی جدید المالکی؛ حمله به سیستانی، الحلبوسی و توهین به شیعیان
دیدار آقای نوری مالکی معاون رئیس‌جمهور عراق

افشای فایل صوتی جدید المالکی؛ حمله به سیستانی، الحلبوسی و توهین به شیعیان

نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق و «مزدور رژیم تبهکار جمهوری اسلامی» در کلیپ جدید که امروز جمعه ۳۱ تیر فاش شد، آیت الله علی سیستانی مرجع شیعیان عراق را به سکوت متهم کرد و مدعی شد که سکوت او باعث بازگشت دوباره بعثی‌های زمان صدام حسین به قدرت می‌شود.

المالکی با حمله به محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق تاکید کرد که مزدورانی در پارلمان عراق در جلسات هیئت «چارچوب هماهنگی» (جریان شیعه وابسته به رژیم جمهوری اسلامی) شرکت می‌کنند و همه بحث‌ها و صحبت‌های این جریان را به اطلاع الحبلوسی می‌رسانند.

او در این فایل جدید همچنین شیعیان عراق را به «اراذل و اوباش» توصیف کرد.

المالکی در این فایل گفته است: «شیعیان در خطر هستند، چراکه بعثی‌ها اکنون به رتبه‌های خطرناکی رسیده‌اند، آنها وارد هسته اصلی دولت شده‌اند و احزابی را تحت عنوان (التقدم) که رهبری آن را محمد الحلبوسی بر عهده دارد، تأسیس کرده‌اند. او افزود که حزب «التقدم» توسط یکی از شخصیت‌های قدیمی تأسیس شد، اما وقتی او درگذشت الحلبوسی رهبری آن را به عهده گرفت.

گفتنی است که اطلاعات درز شده نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف موسوم به «دولت قانون»، نوری المالکی، در عراق به «ویکیلیکس المالکی» معروف شد.

فایل‌های صوتی لو رفته منتسب به المالکی را علی فاضل، فعال و روزنامه‌نگار عراقی مقیم آمریکا منتشر کرد.

این فایل صوتی المالکی که در آن به طور مستقیم به دست‌نشاندگی گروه‌های شبه‌نظامی «عصائب»، «حزب الله عراق» و دیگر شبه‌نظامیان شیعی در عراق به رژیم جمهوری اسلامی اشاره می‌کند و از طرح‌های خود برای مسلح کردن هوادارانش برای حمله به نجف سخن می‌گوید، جنجال بزرگی را در محافل اجتماعی عراقی بخصوص در شبکه‌های اجتماعی این کشور به راه انداخت. مخالفان او می‌گویند این فایل‌ها ماهیت و چهره حقیقی نوری المالکی را برای عراقی‌ها نشان داد. اغلب فعالان سیاسی عراقی‌ با شنیدن سخنان نوری المالکی و طرح‌های او برای به راه انداختن جنگ داخلی، طرح‌های او را پلید و برای عراق ویران‌گر توصیف کردند.

مقتدی صدر، دوشنبه ۲۷ تیر در بیانیه‌ای در «توئیتر» در پاسخ به این افشاگری‌ها، خواستار خنثی‌کردن فتنه از طریق محکوم کردن اظهارات نوری المالکی از سوی رهبران هم‌پیمان با المالکی و عشیره او شد.

صدر گفت: «المالکی به هیچ‌روی حق رهبری عراق را ندارد و به مالکی توصیه می‌کنم به گوشه‌ای نشسته و از فعالیت سیاسی کنار برود».

او خاطرنشان کرد که «به قدرت رسیدن المالکی، باعث ویرانی و نابودی عراق و مردم آن خواهد شد».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...