پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بلومبرگ: نفتکش‌هایی که نفت ایران را جابه‌جا می‌کردند «حال نفت روسیه را حمل می‌کنند»

بلومبرگ: نفتکش‌هایی که نفت ایران را جابه‌جا می‌کردند «حال نفت روسیه را حمل می‌کنند»

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است نفتکش‌هایی که پیش‌تر به جابه‌جا کردن نفت ایران در میانه تحریم‌ها کمک می‌کردند، اکنون نفت خام روسیه را حمل می‌کنند.

بلومبرگ روز جمعه ۳۱ تیر به نقل از شرکت تحلیل امور کشتیرانی «وُرتکسا» نوشت که از آغاز بهار امسال ۱۱ فروند از نفتکش‌هایی که قبلا نفت ایران را حمل می‌کردند، اقدام به حمل نفت خام روسیه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، سخن از نفتکش‌های نسبتا کوچکی است که هر یک معمولا توان حمله ۷۳۰ هزار بشکه را دارند. این نفتکش‌ها از سوی آمریکا تحریم شده‌اند.

به گفته آرمن عزیزیان، تحلیل‌گر بازار نفت در شرکت «ورتکسا»، عواملی که با تجارت نفتِ تحریم شده آشنایی دارند، در دوره اخیر به یاری روسیه رفته‌اند تا بتواند نفت خود را از شرق دریای سوئز منتقل کند.

صادرات نفت روسیه از زمان کوتاهی پس از آغاز یورش ارتش این کشور به اوکراین با تحریم شدید غرب روبه‌روست و شرکت‌های عمده جهانی از ارائه خدمات به روسیه خودداری کرده و از حمل و نقل نفت آن سر باز می‌زنند.

با وجود تحریم‌ها، روسیه در نیمه نخست ماه جاری میلادی، ژوئیه، روزانه ۲۵۰ هزار بشکه از طریق نفتکش‌هایی که قبلا نفت ایران را حمل می‌کردند صادرات نفت داشته که ۸۰ هزار بشکه از اوایل بهار بیشتر است.

به گفته «ورتکسا»، با ادامه تحریم نفت روسیه، شمار بیشتری از تانکرهای نفتی مشاهده شده‌اند که با خاموش کردن فرستنده‌های ماهواره‌ای خود، نفت روسیه را در آب‌های اقیانوس آرام از کشتی به کشتی منتقل می‌کنند.

به نوشته بلومبرگ، از ۱۴ فروند کشتی که ارزیابی می‌شود در دوره اخیر با روش یادشده به یاری نقل و انتقال نفت روسیه رفته‌اند، پنج فروند نفتکش‌هایی بودند که قبلا نفت خام ایران را جابه‌جا می‌کردند.

به دلیل مخاطرات زیادی که حمل نفت روسیه دارد، شرکت‌های بیمه دریایی نیز از بیمه نفتکش‌ها خودداری می‌کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...