پخش زنده
Home » Uncategorized » تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی

تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی

بازنشستگان تأمین اجتماعی روز یکشنبه، ۲۲ خرداد، مطابق فراخوانی که از قبل منتشر کرده بودند، بار دیگر در شمار بسیاری از شهرهای ایران از جمله کرمانشاه، اهواز،تبری، همدان، اصفهان، اراک، ساری، بندرعباس، مشهد، بروجرد، اردبیل و … تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس ویدئوهای منتشرشده، معترضان در بندرعباس شعار «مرگ بر دولت بی‌کفایت»، در اصفهان شعار «حسین حسین شعارشون، دروغ پشت‌کارشون» و در کرمانشاه شعار «مرگ بر رئیسی» سر دادند.

دور جدید اعتراضات بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی پس از تعطیلات میانه خرداد آغاز شد و هم‌چنان ادامه دارد. روز ۱۵ خرداد که تعطیل عمومی است، دولت اعلام کرد تنها ۱۰ درصد حقوق بازنشستگانِ غیرحداقل‌بگیر را افزایش خواهد داد.

معترضان می‌گویند قرار بود در سال جاری حقوق‌ها در سایر سطوح درآمدی به‌جز حداقل‌بگیرها ۳۸ درصد به‌‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان افزایش پیدا کند که این قانون رد شد و طبق اخبار منتشرشده فقط ۱۰ درصد به حقوق‌ها اضافه می‌شود که با تورم شدید در کشور هیچ تناسبی ندارد.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران در کنار معلمان و کارگران در سال‌های اخیر بارها در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و بی‌توجهی حکومت و دولت‌ها به خواسته‌های خود تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

اعتراض علیرضا آخوندی به اظهارات مارک دوبیتز

عليرضا آخوندی ، نماینده پارلمان سوئد در اعتراض به اظهارات مارک دوبیتز که گفته بود ...