پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تهدید اسرائیل برای کشاندن صحنه جنگ به داخل خاک ایران

تهدید اسرائیل برای کشاندن صحنه جنگ به داخل خاک ایران

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل تهدید کرد چنانچه رژیم جمهوری اسلامی علیه کشورش اقدام کند و درگیری‌ها را به پشت مرزهای اسرائیل بکشاند، تل‌آویو صحنه جنگ را به داخل خاک ایران منتقل خواهد کرد.

وزیر خارجه اسرائیل چهارشنبه ۱۱ خرداد در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «جروزالم پست» همچنین گفت: اگر قدرت‌های غربی به توافق جدیدی با رژیم جمهوری اسلامی دست یابند، این توافق شامل اسرائیل نخواهد شد.

لاپید تاکید کرد که چنین توافقی «به‌هیچ وجه درباره اسرائیل صدق نمی‌کند» و با اشاره به این‌که گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیگر موسسات پژوهشی و نظارتی حاکی است جمهوری اسلامی به «آستانه» توانایی برای ساخت بمب اتمی رسیده است، افزود:«ما هر کاری لازم شود را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم ایران به کشوری هسته‌ای تبدیل نمی‌شود».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه در آخرین گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران، پیش از برگزاری نشست شورای حکام، خبر داد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از مرز «مقدار قابل توجه» مورد نیاز برای ساخت بمب اتمی عبور کرده است.

موسسه علوم و امنیت بین‌المللی، موسوم به «آی‌اس‌آی‌اس»، نیز با استناد به گزارش‌های آژانس تایید کرد که رژیم جمهوری اسلامی با عبور از آستانه خطرناک غنی‌سازی اورانیوم، ظرف شش ماه می‌تواند اورانیوم لازم برای ساخت ۵ بمب هسته‌ای را تولید کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...