پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » «ارابه‌های آتش»؛ مانور نظامی ارتش اسرائیل در قبرس برای رویارویی احتمالی با رژیم جمهوری اسلامی

«ارابه‌های آتش»؛ مانور نظامی ارتش اسرائیل در قبرس برای رویارویی احتمالی با رژیم جمهوری اسلامی

صدها سرباز «نیروهای دفاعی اسرائیل»، برای مشارکت در هفته آخر رزمایش یک ماهه این کشور، جهت شبیه‌سازی حمله به مواضع حزب‌الله لبنان و مراکز اتمی رژیم جمهوری اسلامی راهی قبرس شدند.

روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از «نیروهای دفاعی» این کشور خبر داده است، این رزمایش نظامی به صورت مشترک با ارتش قبرس برگزار خواهد شد و هدف از آن «افزایش آمادگی نیروها و رشد توانایی‌هایشان در ماموریت‌های اجرایی در عمق خاک دشمن» است.

«نیروهای دفاعی اسرائیل» اعلام کرده است، شرکت‌کنندگان در این مانور، در مناطق شهری و روستایی واقع در کوهستان تمرین خواهند کرد.

نیروی هوایی اسرائیل، در هفته آخر این رزمایش نظامی که «ارابه‌های آتش» نامیده شده، حمله هوایی به مراکز اتمی رژیم حاکم بر ایران را نیز شبیه‌سازی می‌کند.

این گزارش همچنین افزوده است، سربازان وظیفه و همچنین نیروهای ذخیره «لشکر ۹۸ چترباز» در کنار یگان‌های نیروی هوایی و همچنین دیگر نیروهای ویژه از جمله یگان تک‌آوری فوق‌ویژه «شایاتت ۱۳» قرار است در این مانور نظامی شرکت کنند.

در این تمرین نظامی، تخلیه سربازان مجروح به‌وسیله هلیکوپتر و انتقال تجهیزات لوجستیکی به محل درگیری توسط گردان‌های هوایی، شبیه‌سازی خواهد شد.

«ارابه‌های آتش» که قرار است تا ۳ ژوئن ادامه داشته باشد، بزرگترین تمرین نظامی ارتش اسرائیل در چند دهه اخیر خواهد بود.

مقامات این کشور اعلام کرده‌اند، افزایش سطح آمادگی سربازان و افسران ارشد اسرائیلی برای درگیری در چندین جبهه مختلف و همچنین ارتقای سطح هماهنگی با دیگر نهادها، مقامات محلی و وزارت‌خانه‌های دولتی از جمله اهداف این مانور است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...