پخش زنده
Home » پزشکی » مُدرنا از تهیه واکسن جدید کرونا با اثربخشی حدود «۹۵ درصد» خبر داد

مُدرنا از تهیه واکسن جدید کرونا با اثربخشی حدود «۹۵ درصد» خبر داد

شرکت داروسازی «مادرنا» اعلام کرد واکسنی که برای مقابله با کرونا تولید کرده حدود ۹۵ درصد موثر است. همزمان گزارش‌هایی درباره احتمال توزیع واکسن شرکت فایزر ظرف چند هفته‌ آینده منتشر شده و مدیر یک شرکت آلمانی هم می‌گوید «زندگی عادی» از زمستان سال آینده باز خواهد گشت.

شرکت داروسازی «مادرنا» در آمریکا روز دوشنبه ۲۶ آبان اعلام کرد واکسن تحت آزمایش این شرکت ۹۴/۵ درصد برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ موثر نشان داده است. این تخمین بر اساس داده‌های آخرین مراحل آزمایش استخراج شده است.

استفن هوگ، رییس این شرکت، گفت: «ما واکسنی خواهیم داشت که می‌تواند کووید-۱۹ را متوقف کند.»

این شرکت همچنین گفت برای زمان‌بندی و نحوه توزیع واکسن در حال گفت‌وگوهایی با مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری آمریکا (سی‌دی‌سی)، یک توزیع‌کننده دولتی واکسن و همچنین مقام‌های مرتبط در سایر کشورهاست.

مادرنا همچنین با اعلام اینکه انتظار دارد در یک ماه و نیم باقی‌مانده از سال جاری میلادی حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن را برای توزیع در آمریکا آماده کند و برای توزیع جهانی نیز در سال جدید میلادی بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دوز آماده خواهد شد..

پیش از این، شرکت آمریکایی «فایزر» نیز اعلام کرده بود واکسن تولیدی‌اش بیش از ۹۰ درصد موثر است. این واکسن‌ها هر دو با فناوری جدیدی موسوم به پیام‌رسان آر.ان.‌ای ساخته شده‌اند.

مت هنکوک، وزیر بهداشت بریتانیا،‌ خبر داده واکسن فایزر پیش از کریسمس در این کشور توزیع خواهد شد.

او در این زمینه به شبکه بی‌بی‌سی گفت: «ما از نزدیک در حال کار کردن با این شرکتیم. آماده‌ایم به محض این که برسد، آن را توزیع کنیم. ما از اول ماه دسامبر آماده خواهیم بود، اما احتمال بیشتر آن است که قادر باشیم توزیع را قبل از کریسمس آغاز کنیم.»

از سوی دیگر نیز رویترز گزارش داده آمریکا احتمالا در ماه میلادی دسامبر حدود ۶۰ میلیون دوز از این واکسن را برای تزریق اضطراری در سال جاری میلادی مورد تایید و در دسترس خواهد داشت.

دولت آمریکا برای سال آینده میلادی هم بیش از یک میلیارد دوز از واکسن کرونا را از دو شرکت مدرنا و فایزر خواهد داشت. این میزان بیش از مقدار مورد نیاز برای جمعیت ۳۳۰ میلیونی این کشور است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

نایب رئیس انجمن داروسازان: داروهای گیاهی تا ۴۰ درصد گران و داروهای خارجی تا شش برابر گران می شود

علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان هم کمبود منابع ارزی را عامل کمبود دارو در ...