پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، از حضور در محل کار خود «منع و تعلیق» شد

زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، از حضور در محل کار خود «منع و تعلیق» شد

مادر کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله اهل ایذه که روز ۲۵ آبان در جریان اعتراضات این شهر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد، در روز نخست بهمن‌ماه از ورود به هنرستان محل کار خود منع شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز شنبه گزارش داد که زینب مولایی راد پس از حضور در هنرستان فاطمیه ایذه از سوی حراست اداره آموزش و پرورش ایذه احضار و به او گفته شد «تا اطلاع قانوی حق حضور در مدرسه را ندارد».

گزارش‌ها حاکی است که خانم مولایی راد تاکنون هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای مبنی‌بر ارتکاب تخلف دریافت نکرده و منع حضور او به‌صورت «شفاهی» و بدون «مجوز کتبی» اعلام شده است.

هنوز مشخص نیست اداره آموزش و پرورش ایذه بر چه مبنایی چنین تصمیمی اتخاذ کرده است.

شامگاه ۲۵ آبان در پی تیراندازی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به خانواده پیرفلک که سوار خودرو شخصی خود بودند، علاوه بر کیان هفت تن دیگر از مردم ایذه نیز در اثر اصابت گلوله جنگی کشته شدند.

مقام‌های حکومتی کشتار ایذه را اقدامی «تروریستی» عنوان کردند اما زینب مولایی‌ راد، مادر کیان پیرفلک، در مراسم خاکسپاری پسرش در برابر هزاران تن و در حضور نیروهای امنیتی تاکید کرد که ادعای حکومت در مورد حمله تروریستی دروغ است و نیروهای حکومتی اتومبیل این خانواده را «به رگبار گلوله بستند».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...