پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رئیس پیشین صدا‌و‌سیمای میلی: جمهوری اسلامی «به فلاکت رسیده» و روش حکمرانی‌اش «قابل دوام» نیست

رئیس پیشین صدا‌و‌سیمای میلی: جمهوری اسلامی «به فلاکت رسیده» و روش حکمرانی‌اش «قابل دوام» نیست

عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس پیشین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در گفت‌وگویی ویدئویی درباره جمهوری اسلامی و سیاست‌هایش گفت که «این روش حکمرانی قابل دوام نیست» و جمهوری اسلامی «به فلاکتی رسیده که نمی‌تواند به کوچک‌ترین خواسته‌های مردم» پاسخ دهد.

شهرزاد میرقلی‌خان روز یک‌شنبه ۲۰ آذر در توییتی با بازنشر مصاحبه محمد سرافراز، خطاب به مجتبی خامنه‌ای نوشته است: «زمان ضبط ویدئوها مربوط به گذشته است. الان من در آلمان هستم و سرافراز در تهران. از امروز مدافعین فساد در صف شما و مدافعین حق در مقابل شما هستند.»

آقای سرافراز روش حکمرانی جمهوری اسلامی را به «مجتبی خامنه‌ای» فرزند رهبر جمهوری اسلامی نسبت داده و آن را نادرست دانسته است.

او گفته «روشی که برای حکمرانی انتخاب کرده، روش غلطی است و روش تحت فشار قرار دادن مردم و عدم توجه به خواسته‌های سیاسی و اقتصادی مردم و آزادی‌های مشروع است و این به نتیجه نمی‌رسد.»

در گفت‌وگویی که به گفته شهرزاد میرقلی‌خان در روز «اول نوامبر» یعنی ۴۰ روز قبل انجام شده، محمد سرافراز گفته است که گرفتن و زدن و کشتن دیر یا زود به بن‌بست می‌رسد و باید از این روش دست کشید.

سرافراز به «فساد سیستماتیک»، «دروغ سیستماتیک»، «جاسوس‌سازی» و «نفوذتراشی» در جمهوری اسلامی اشاره می‌کند و می‌گوید نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی می‌توانند به قاضی‌ها دستور بدهند که چه حکمی صادر کنند و تلویزیون حکومتی نیز زیر نظر نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

در این گفت‌وگو، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما که از نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی است، گفته «وصیتنامه هم نوشته‌ام» و افزوده است: «در شرایطی قرار دارم که می‌دانم با زدن این حرف‌ها ممکن است هر نوع اتفاقی بیفتد و هر نوع برخوردی با من بشود.»

محمد سرافراز در سال ۱۳۹۳ با حکم آیت‌الله علی خامنه‌ای به ریاست صداوسیما رسید، اما پس از یک سال و نیم جای خود را به عبدالعلی علی‌عسگری داد که یکی از معاونان برکنارشده از سوی او بود.

در سال ۱۳۹۸ محمد سرافراز در گفت‌وگویی با عبدالرضا داوری، از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، گفته بود که دلیل برخورد با نزدیکان و برکناری او از سازمان صدا و سیما به دلیل برنامه‌های او برای «مبارزه با فساد» در این سازمان بوده است. او همچنین گفته است که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در مزایده مربوط به آگهی‌های این سازمان دخالت می‌کرد. در این گفت‌وگو شهرزاد میرقلی‌خان هم به صورت تلفنی صحبت کرد.

شهرزاد میرقلی‌خان در زمان تصدی محمد سرافراز بر ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، از سوی او به عنوان بازرس ویژه منصوب شد. او به دلیل تلاش برای وارد کردن غیرقانونی سه هزار دوربین دید در شب به ایران، مدت پنج سال در آمریکا زندانی بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...