پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رییس کل دادگستری اصفهان: توماج صالحی به «افساد فی‌الارض» متهم است

رییس کل دادگستری اصفهان: توماج صالحی به «افساد فی‌الارض» متهم است

رییس کل دادگستری اصفهان اعلام کرد توماج صالحی، خواننده مخالف حکومت، به «افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده» متهم شده است. همزمان خبرگزاری وابسته به قوه قضاییه، برگزاری دادگاه این خواننده رپ را تکذیب کرد.

اسدالله جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان روز یکشنبه ششم آذر همچنین گفت که توماج صالحی به «فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز» متهم شده است.

اتهام «افساد فی‌الارض» که در کیفرخواست علیه توماج صالحی ذکر شده، در مواردی ممکن است صدور حکم اعدام را به ‌دنبال داشته باشد.

این در حالی است که پیشتر ۱۲ کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد، از مقامات جمهوری اسلامی خواسته‌اند از وارد کردن اتهام‌هایی که می‌تواند بر اساس قوانین جمهوری اسلامی به صدور حکم اعدام علیه معترضان منجر شود، خودداری کنند.

جعفری گفت که بخشی از اتهامات توماج صالحی در دادگاه عمومی و بخشی دیگر در دادگاه انقلاب اصفهان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

همزمان خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، برگزاری دادگاه صالحی را تکذیب کرد و نوشت: «تاکنون هیچ جلسه دادگاهی برای این متهم برگزار نشده است.»

این در حالی است که حساب کاربری توماج صالحی خبر داده بود دادگاه او روز شنبه پنجم آذر«پشت درهای بسته و بدون حضور وکیل انتخابی» برگزار شده است.

خانواده صالحی نیز اعلام کرده بودند که او به «محاربه و افساد فی‌الارض» متهم شده است.

بازداشت این خواننده که خبرش روز هشتم آبان از سوی برخی خبرگزاری‌های حکومتی منتشر شد واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت.

۱۲۶ هنرمند، شاعر، نویسنده، فعال مدنی و فرهنگی روز ۲۲ آبان در نامه‌ای خواستار آزادی او شدند و تاکید کردند که «شکنجه و آزار توماج باید پایان یابد و آزاد شود.»

امضاکنندگان این نامه نوشتند: «توماج صدای مردم است و ندای ملت خاموش نمی‌شود. اکنون صدای او باشیم، که اگر آزاد بود بر شکنجه‌ها و احکام اعدام معترضان می‌خروشید و رهایی‌شان را طلب می‌کرد.»

از زمان آغاز خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، ده‌ها هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار در ایران بازداشت شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...