پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تداوم تجمع و اعتصاب در دانشگاه‌های کشور در شصت و ششمین روز انقلاب

تداوم تجمع و اعتصاب در دانشگاه‌های کشور در شصت و ششمین روز انقلاب

همزمان با ادامه اعتصاب دانشجویان در دانشگاه‌های کشور و خودداری از حضور در کلاس‌های درس، دانشجویان تعدادی از دانشگاه‌ها تجمع کرده و شعار سر دادند.

دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تحصن کرده و دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه نیز شعار «کردستان مهاباد، چشم و چراغ ایران» سر دادند.

در همین حال دانشگاه رازی کرمانشاه در اطلاعیه‌ای وعده داد که دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه روز یکشنبه ۲۹ آبان آزاد می‌شوند.

در همین حال دانشجویان دانشگاه ساری تجمعی در اعتراض به سرکوب و بازداشت دانشجویان تجمعی گسترده در محوطه دانشگاه برگزار کردند.

همچنین دانشجویان دانشکده‌های تربیت بدنی و کامپیوتر دانشگاه علامه طباطبایی با شعار «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» تجمع کردند.

در همین حال دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه علامه در اعتراض به انتقال ملیکا قراگوزلو، دانشجوی این دانشگاه، به بیمارستان اعصاب و روان «امین آباد» و بی خبری از او، با شعار «علامه بیدار است، ملیکا تنها نیست» تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در اعتراض به بازداشت ۹ نفر از دانشجویان مقابل دفتر ریاست دانشگاه تحصن کردند.

همچنین دانشجویان دانشگاه‌های علم و صنعت، دانشکده فیزیک و مهندسی دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه آزاد تهران واحد سوهانک، دانشکده علوم دانشگاه تهران و دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مدنی آذربایجان و دانشگاه هنر شیراز در بیانیه هایی از ادامه اعتصاب و خودداری از حضور در کلاس های درس خبر داده‌اند.

همزمان با ادامه تجمعات در دانشگاه‌ها، قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، اعلام کرد که دانشگاه‌ها روز دوشنبه به دلیل بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و بریتانیا، از ساعت ۱۴ تعطیل می‌شوند.

در همین حال محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، گفت که «امیدوارم بتوانیم امتحانات میان ترم و پایان‌ترم را به موقع برگزار کنیم و نیم‌سال تحصیلی بعدی را با نشاط بیشتری آغاز کنیم.»

اعتراضات دانشجویان که یک روز پس از خاکسپاری مهسا امینی آغاز شد پس از گذشت حدود سه ماه همچنان در دانشگاه های مختلف کشور ادامه دارد.

در این مدت صدها دانشجو بازداشت و صدها دانشجوی دیگر تعلیق و ممنوع الورود شده‌اند. در همین حال بیژن وثوقی وحدت، عضو کمیته انضباطی دانشگاه شریف، گفت که ممنوع‌الورود شدن دانشجویان مرتبط به کمیته انضباطی نیست و با دستور رییس دانشگاه انجام می‌شود

در هفته‌های گذشته دانشجویان در سراسر کشور علاوه بر تجمع، اعتصاب و تحصن، و همچنین اقدام علیه تفکیک جنسیتی به ویژه در رستوران‌های دانشگاه، اعتراض خود را علیه حکومت نشان دادند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...