پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بنیامین نتانیاهو: تلاش برای متوقف‌کردن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ادامه دارد

بنیامین نتانیاهو: تلاش برای متوقف‌کردن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ادامه دارد

رهبر حزب لیکود اسرائیل که پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی ۱۰ آبان این کشور در حال بازگشت به پست نخست‌وزیری است، شامگاه یکشنبه ۱۵ آبان گفت که به تلاش برای متوقف‌کردن برنامه ایران به‌منظور دستیابی به سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهیم.

بنیامین نتانیاهو در اولین سخنرانی خود پس از قطعی شدن پیروزی حزب او و ائتلاف جناح راست، گفت که اسرائیل «باید بسیار قوی باشد.»

همچنین به گزارش رسانه‌های اسرائیل، نتانیاهو در تماس تلفنی شامگاه یکشنبه با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، بر اهمیت مقابله جدی با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دفتر حزب لیکود خبر داد که رئیس‌جمهوری فرانسه در این تماس از بنیامین نتانیاهو برای دیداری از این کشور در آینده نزدیک دعوت کرد.

شبکه کان اسرائیل خبر داد بنیامین نتانیاهو با پذیرش این دعوت، گفته که در اولین فرصت پس از تشکیل دولت جدید خود، به فرانسه سفر خواهد کرد و مسائل ایران در صدر برنامه‌های او در دیدار و تماس‌هایش با رهبران این کشور خواهد بود.

امانوئل مکرون اولین رهبر یک کشور مهم غربی بود که پیروزی بنیامین نتانیاهو را تبریک گفت اما چنین تماسی هنوز از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، انجام نشده است.

حزب لیکود در انتخابات پارلمانی ۱۰ آبان اسرائیل، با ۳۲ کرسی از ۱۲۰ کرسی مجلس، بیشترین شمار کرسی‌های «کنست» را کسب کرده که با ائتلافی از احزاب راست و مذهبی متحد خود در حال تشکیل دولت جدید است.

نتانیاهو و حزب لیکود در ۱۶ ماهی که اپوزیسیون بودند، دولت‌های نفتالی بنت و یائیر لاپید را به ناتوانی در برابر ایران متهم می‌کردند.

با این اوصاف، بنیامین نتانیاهو از رویکرد موسوم به «زدن سر افعی» و کشتن دشمن با «هزار دشنه» که از سوی نفتالی بنت در پیش گرفته شد، حمایت می‌کرد.

زاخی هانگبی، یک عضو ارشد حزب لیکود، سه روز پس از پیروزی این حزب به شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت که اگر آمریکا در حمله به سایت‌های اتمی ایران کوتاهی کند، دولت جدید به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو، این کار را خواهد کرد.

هانگبی افزود اگر اسرائیل ناچار به چنین حمله‌ای شود، این امر حتما در دوره نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو رخ خواهد داد.

نتانیاهو به اظهارات این سیاستمدار و وزیر پیشین حزب لیکود واکنش نشان نداده است.

ژنرال ذخیره ییسرائل زیو، فرمانده پیشین عملیاتی ستاد کل ارتش اسرائیل، نیز روز ۱۳ آبان به روزنامه معاریو گفته بود با توجه به ادامه پیشرفت برنامه اتمی ایران، نتانیاهو «باید تمامی منابع لازم را برای حمله به ایران» در اختیار ارتش بگذارد.

در حالی که مذاکرات یک ساله برای دستیابی به توافق احیای برجام از ماه‌ها پیش متوقف مانده است، برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران کماکان پیشرفت کرده است.

هانگبی روز جمعه گفت که برنامه اتمی ایران کماکان اولین «تهدید حیاتی» برای اسرائیل است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...