پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » واکنش جاوید رحمان به قتل حکومتی مهسا امینی: قتل مهسا امینی نشانه‌ای از نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران است

واکنش جاوید رحمان به قتل حکومتی مهسا امینی: قتل مهسا امینی نشانه‌ای از نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران است

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل در امور ایران روز جمعه ۲۵شهریور، در یک موضع‌گیری تأ‌سف و نگرانی عمیق خود را در رابطه با مهسا امینی ابراز کرد و گفت این حادثه نشانه‌ای از نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران است.

آقای جاوید رحمان که در نشست مجازی با میزبانی سازمان «ایمپکت ایران» سخن می‌گفت، افزود بارها از رژیم ایران خواسته است به وی اجازه ورود به ایران را بدهند تا وضعیت حقوق‌بشر در این کشور را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.
جاوید رحمان نسبت به تشدید اعدامها در ایران با ابراز نگرانی شدید پس از به قدرت رسیدن رئیسی، به اعدام کودکان، اعدام فزاینده اقلیت‌های مذهبی، و اعدام پرشمار زنان در رژیم ایران صورت می‌گیرد اشاره کرده است.

وی نقض فاحش حقوق‌بشر در رابطه با زنان را «منزجرکننده» و «ناپذیرفتنی» عنوان کرد و از جامعه بین‌المللی و به‌ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل خواست رژیم ایران را به‌شدت محکوم کنند و هم‌چنین با تصویب قطعنامه‌یی حجاب اجباری در ایران را محکوم کند.

گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل در امور ایران افزود، تحریم‌های بین‌المللی علیه رژیم ایران، مقامات این کشور را از انجام مسئولیت‌هایشان در قبال شهروندان ایران از جمله زنان ایرانی معاف نمی‌کند.

جاوید رحمان در رابطه به سرکوب اقلیتهای قومی تحت حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی اظهار داشت رژیم ایران «تنفر ویژه‌ای» نسبت به اقلیتها دارند به همین خاطر تلاش می‌کنند به شیوه‌ای عامدانه سوءمدیریت و فقر نظام‌مند و گسترده در کردستان، خوزستان، و بلوچستان را تداوم بخشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...